Gå til innhold

Er dette lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barneskolen skal arrangere juleverksted, og barna må ha med glanspapir, lim og diverse annet utstyr hjemmefra... Har ikke noe i mot å sende med dem noe, men trodde at det ikke var lov i og med at dette er grunnskolen, og den skal ikke koste foreldre noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt så er det ikke lov. Nå skolen arrangerer noe så skal det i utgangspunktet være kostnadfritt for foreldrene.

Men på den andre siden så kjøper vi blyanter, penner, tusjer osv. som de må ha på skolen. Så det blir kanskje litt flisespikkeri?

Skrevet

Nei, det er sikkert ikke lov. Håper inderlig du ikke lager noen sak av det, resultatet er nemlig ikke noe juleverksted. Jeg kan love deg at slunkne budsjetter er årsaken, det er ingen som sitter og gnir seg i hendene og håver inn på at du stiller med litt papir og en limstripe.

Skrevet

Neida, skal ikke gjøre noe med det... Annet enn å ta en tur ut for å handle inn litt av hvert:) Bare kom til å tenke på det...

Skrevet

Jeg blir irritert når skolen gjør sånn .

Tenker de ikke på de barna som har foreldre med veldig dårlig råd ,barn av alkoholikere ol .

Som ikke har råd eller ikke gidder å kjøpe sånne ting til barna sine .

Og det er mange barn i Norge som har det sånn .

Skrevet

Hvis det ikke har noe med undervisningen å gjøre tror jeg det er lov. For eksempel en klassetur i skoletiden skal ikke koste noe, mens skoleballet kan innebære en egenandel for elevene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...