Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg er gift og vi betaler begge inn på felles regningskonto. Det vi betaler utenom er mat og klær. Jeg har 13.500 kr hver mnd og betaler da halvparten av det vi trenger av mat og klær. Ekstrautgifter betaler mannen, og dyre klær og sko til ungene får vi stort sett av mine foreldre. Siste uken før lønn har jeg nesten aldri penger. Hvordan bli flinkere med økonomien?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Du bruker ikke mye penger når du har den inntekten. Jeg derimot han nesten 20.000 inn og mannen betaler alle faste utgifter og jeg betaler mat og klær og kos. Og kos blir det mye av siden jeg er blakk etter2-3uker Så velkommen til mitt uøkonomiske liv!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 12:58 her Glemte å skrive at jeg sparer 4.000 i mnd da Men for det Vi kunne nok spart 10.000 i mnd!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 13.500 etter at jeg har betalt inn min del til felles kontoen, har vesentlig mer i inntekt selvsagt:) Min del av mat og klær til ungene burde jo ikke komme på mer enn ca 5.000 kr og dvs at jeg bruker 8.500 på klær til meg selv og andre unødvendige utgifter. Hi
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Enkelt tips er jo å bli bevisst på nøyaktig hva du bruker penger på. Samle sammen alt av kvitteringer, skriv ned hver kveld eller en gang i uka på pc`n under et regnskap. Og så les gjennom det.. Etter å ha gjort det en liten stund, vil du se hvor pengene går. handler vel bare om å være bevisst.. Jeg har kuttet mye av pengeforbruket mitt på den måten.. Værste synderne mine var: Fastfood/restaurant gikk kanskje en til tre ganger i uka på cafe eller ut elelr på kino og spiste og brukte unødig mye penger. Matbutikken: Kjøpte masse jeg ikke egentlig trengte.. fordi det var på tilbud.. Og fant dessuten ut at mye first price er like bra som gilde, prior og andre kjente merker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå