Gå til innhold

Jeg er i sjokk! Er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke planlagt, måtte slutte på p-piller for noen få mnd siden grunnet bivirkninger. Blodtrykket mitt ble skyhøyt og legen var redd for blodpropp. Har time etter jul for å sette inn spiral.

Og vi som har vært så forsiktig. Jeg er i SJOKK rett og slett. Jeg har vært helt nazi på kondomer, og jeg har nesten ikke turt å ha sex så ofte for jeg er så redd for å bli gravid. Men så er jeg det.

Jeg vet at jeg ikke er klar for et til barn nå, men har ikke så mye valg. Yngste er 1,5 år. Ikke har jeg krav på foreldrepenger. Hvordan i alle dager skal økonomien bli., Jeg skulle starte å jobbe til sommeren var planen, men da er jeg høygravid.

Jeg sliter enda med traumer etter sist fødsel, revnet mye og har enda ikke klart å dra på etterkontroll. Og jeg sliter med overvekt, veier over 100 kg og er gravid. Jeg klarer ikke tenke.

I tillegg så har jeg hatt store problemer i alle mine svangerskap,

To sterker betyr gravid ikke sant? Selvfølgelig. Nei jeg er i sjokk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt: GRATULERER!! Kunne ønske det var meg (er en sliter).

Med 1.mann hadde vi det ganske likt som deg. Men etter et par uker faller ting på plass likevel skal du se.

Skrevet

Gratulerer :)

Ikke alltid man kan planlegge alt! Det var sikkert en mening med det :)

Etter sjokket legger seg blir ting sikkert litt lysere.

Skrevet

Vi har to, dette blir nr 3. Klarer ikke se for meg at dette kommer til å falle på plass. Jeg har vært så sliten etter nr2 kom og så virkelig ikke for meg noe barn før om mange år. Syns dette blir for tett.

Jeg skjønner ikke, vi brukte 6 mnd før nr 2 satt og denne gangen blir jeg gravid enda vi er super forsiktig, bruker alltid kondom. Si meg har mannen begynt å produsere super sæd.

Jeg er på nippet til å begynne å gråte, men har ikke samvittighet til det. Burde jo være glad, det er jo et lite barn vi venter.

HI

Skrevet

Så lenge du jobber 6 av de neste månedene har du krav på foreldrepenger. Hiv deg rundt og få deg en jobb om du ikke allerede har en!

Skrevet

Hva i alle dager er det med disse sidene for tiden. Jeg skrev et innlegg her og det er ikke kommet med. Man kan i allefall ikke se det.

Skrevet

Ja vennen, du kan jobbe kun helger og det vil telle med i de 6 av de 10 siste mnd før permisjonen. Ta en tlf til NAV for å høre hvor mange dager i snitt per uke du må jobbe. Så kan du begynne å jobbe heltid etter hvert når termin nærmer seg. Får du fast stilling før du går ut i permisjon vil foreldrepengene beregnes på grunnlag av den faste lønnen din.

Lykke til, du skal se det ordner seg! Og mange gratulasjoner med spiren.

PS. Mannen lager supersæd så per def må han bare sørge for å være en superpappa som avlaster deg masse så du er opplagt i svangerskapet! Det sa jeg til mannen min da jeg ble gravid pga svømmere som smatt gjennom kondomet.

Skrevet

Ok.

Jeg skal bare si det, så du vet det; om du ikke klarer dette så er det faktisk lov å ta abort.

Det er det bare du og din mann som kan vite om er rett for dere, ingen her inne, men det er en mulighet.

Om du ikke kan/ønsker det, så gratulerer jeg det med å vente nok et barn. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det en gang er mulig, for jeg har vært så nøye. Har til og med sjekket kondomene etterpå for å se etter hull. Men her har altså en klart å snike seg ut i et mikroskopisk hull. Jeg har sett så fram til å få satt inn spiral så jeg slapp disse kondomene, men åhh,nå må jeg bare avbestille den timen.

Jeg ser ikke for meg at jeg klarer å jobbe mer en to helger i mnd, grunnet helsa. Jeg har prolaps i nedre rygg pluss at jeg plages veldig med bettenelse i nakke og skuldre. Har muskelknuter som er så store enkelte plasser at du kan se de utenpå huden. Har gått til behandlig i 6 mnd nå og begynner å bli bedre. Men regner med at et svangerskap vil ta meg litt tilbake.

Takk for svar.

Mannen ringte fra jobb istad og jeg startet med en gang å gråte. Nå er jeg både sjokkert og fortvilt. Men ingen av oss ønsker abort, så vi har 9 mnd på å forberede oss på dette barnet.

HI

Skrevet

Det ordner seg nok. Her i gården ble løsningen at pappa'n tok mesteparten av permisjonen mens jeg begynte å jobbe (litt redusert) da vesla var fem mnd. Litt slitsomt med tanke på amming, men en veldig grei løsning med tanke på at jeg ikke rakk å få opparbeidet rett til foreldrepenger. Men uansett, det finnes mange måter å løse ting på og dere finner sikkert en god løsning for hele familien :)

Mange lykkeønskninger herifra. OG ja, jeg anbefaler hormonspiral på det sterkeste. Det kom på plass 8 uker etter at vesla kom til verden :-D

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg. Er et kjipt valg å måtte ta.

Vet selv hva jeg snakker om dag jeg befinner meg i så og si samme situasjon med tanke på graviditet.

Har to tette og er nå gravid igjen. Ble gravid på cerazette og aner ikke hva jeg skal gjøre..

Har skrevet innlegg om dette før om du vil lese

http://www.barnimagen.com/forum/thread/142668484

Har bestilt legetime, skal dit på mandag. Regner med at jeg ber legen bestille abort men om jeg klarer å gjennomføre det er en annen sak.

Hvordan stiller din samboer seg til dette?

Masse lykke til med valget.

Skrevet

Ja vet vi kan velge abort, men vi føler det blir feil, for vi kan ta vare på dette barnet. Men akkurat nå er jeg i sjokk da dette absolutt ikke skulle skje og som jeg har gjort det jeg kan for å forhindre.

Jeg liker å planlegge og hadde ikke sett for meg flere barn med det første. Det er mange planer vi må legge på hyllen nå.

HI

Skrevet

Mannen min er i sjokk han også. Men samtidig glad, jeg føler ingen glede enda. Håper den kommer, for vil glede meg over dette barnet, men akkurat nå føler jeg en hel masse fortvilelse, tenker hvorfor skjer dette oss enda vi var så forsiktige.

Håper dere finner ut av det. Har du snakket med amathea? De er til god hjelp.

HI

Skrevet

Så bra at han tar det positivt da. Håper han er positiv og støttende samt gjør det til den beste opplevelsen som det er mulig for deg å ha i en slik situasjon.

Med første mann så slet vi i over 1 og halvt år og med andre mann brukte vi ikke prevansjon i det hele tatt..mye med tanke på at vi slet sånn første gang og tenkte det kunne ta litt tid og bli gravid igjen (ble gravid når eldste var 11 mnd) Men nå så blir jeg pokker meg gravid på pilla..

Har ikke tatt kontakt med amathea, ser litt mere ann etter legetimen på mandag..

Håper du klarer å glede deg over dette svangerskapet med tiden. Vurdert å søke om keisersnitt med tanke på forrige fødsel??

Hilsen nn 13.29

Skrevet

Men forresten, hvis legen er redd for blodpropp er vel ikke et svangerskap så bra heller? Kanskje du burde prate med fastlegen din fort som fy?

Skrevet

Dette ordner seg. Jeg anbefaler deg å prøve å skaffe deg en nattevaktstilling ved bofellesskap. Da et bofellesskap hvor brukerne ikke er aggressive/utagerende. Der er det lite å gjøre annet enn å holde seg våken, være tilstede i fall noen våkner eller noe skulle skje. Det er godt betalt, man har få vakter i mnd siden det er 10 timers vakter, og man har mye tillegg i lønnen på natt. Blir det siden for tungt kan du sykemeldes forutsatt at du har holdt ut i åtte uker eller hvordan reglene nå er.

Om du ikke kan jobbe våken natt hvis du f.eks er hjemmeværende med barn (du kan jo prøve å skaffe barnehageplass i så fall), eller hvis det er for tungt av andre grunner, så kan du velge hvilende natt - hvor du får sove mellom midnatt og klokken seks om morgenen. Da får du bare betalt for seks av ti timer, men det hjelper på.

Som sagt, blir du siden sykemeldt fordi du har disse plagene, så vil dette telle med i grunnlaget for foreldrepengene.

Lykke til!

Skrevet

For oss så lønner det seg ikke at far tar over permisjonen da jeg ikke kommer til å tjene i nærheten av det han tjener, og jeg kan ikke jobbe så mye heller grunnet ryggplagene mine.

Jeg vet ikke, men det var jo pga av p-pillene han var redd blodpropp, for fikk en del bivirkninger, sterk hodepine der jeg mistet deler av synet. Pluss at blodtrykket var skyhøyt, gikk på betablokker en liten stund etter pilleslutt, nå er blodtrykket normalt igjen.

Tenkte å vente til etter nyttår å bestille time da jeg vil ha dette litt på avstand, jeg er uansett ikke mer en 6 uker på vei vil jeg tro.

HI

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid med nummer fire da nummer tre var 12-13 mnd gammel, jeg gråt også, visste ikke om jeg ville orke....

Men mannen tok det fint, han begynte glede seg med en gang og mente at dette skulle vi klare.

Da jeg fikk summet meg litt begynte jeg også fort å glede meg, det måtte jo være en mening med det, når vi egentlig hadde bestemt oss for at vi ikke skulle ha flere barn griper en "høyere vilje" inn og sørger for dette barnet. Kanskje akkurat dette barnet skal redde verden eller noe, hehe ;)

Men fra spøk til alvor, ta kontakt med legen din for en rask time. Om du har slitt med høyt blodtrykk bør du nok ha en sjekk ganske tidlig i svangerskapet. Bestill også time hos jormor, om du hadde en tøff fødsel sist kan hun hjelpe deg med å få tilsendt journalen fra den gangen, prate med deg om hva som gikk galt, sannsynligheten for at tilsvarende skal skje igjen osv.

Ønsker deg masse lykke til, du skal se barnet blir til stor glede for dere (forstår det som at abort er utelukket for dere også). Du må nok jobbe minst 50% for å ha krav på foreldrepenger, men hva med å begynne studere. Finnes nettstudier og deltidsstudier som gir rett på støtte fra lånekassen, og de har gode ordninger for svangerskapspermisjon...

Skrevet

Enig med 14:03 - finn en jobb du klarer å utføre som ikke er så veldig krevende, jobb så lenge du klarer, og i hvert fall så lenge at du får rett på sykepenger. Så vips har du ordnet deg med foreldrepenger.

Skrevet

Bare pass på at du får god oppfølging. P-pillehormoner er mye av det samme som kroppen produserer under et svangerskap og derfor er det viktig at du får blodtrykk og sånt sjekket ofte.

Skrevet

Takk for svar alle samme. Regner med at det kommer til å bli vanskelig å finne en jobb som passer meg, så håper det går med den jeg har hørt med.

Hvis ikke hvem vil ansette en person som kun kan jobbe helger og helst en jobb som ikke er krevende.

Har bestilt time til legen over helgen. Så får vi se hva han sier. Regner med at han måler både BT og tar blodprøver.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...