Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Lurer på å bytte... Men vet ikke helt til hva. Har 5,5 års høyere utdanning, men ikke master. Skal jobbe i stat.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Har hovedfag, jober i staten og er medlem av Norsk tjenestemannslag. Er veldig fornøyd med det, synes de har riktig fokus på saker som jeg er opptatt av (likelønn etc).
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Norsk tjenestemannslag? De har jeg faktisk ikke hørt om, skal sjekke det ut. Takk.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Kommunalt ansatt, medlem av jursitforbundet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Femårig teknologisk utdannelse og jeg er ansatt i staten. Jeg er medlem av Tekna og er veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 www.ntl.no (det er et LO-forbund)
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Er ikke med i noen og ikke vil jeg være det heller. Trenger jeg hjelp til noe med jobben går jeg til advokat. Jobber i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Handel og kontor.Jeg meldte meg inn npr jeg var i handelnæringen og nå er jeg på kontor.Det er veldig greit å ikke bytte fagforening hver gang man bytter jobb:-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Og i lokale lønnsforhandlinger da, Hallis? Forhandler du selv bare? Jeg syns er fagforening er kjekk å ha. Advokat er ofte litt dyrt om alt man trenger er litt juridisk bistand syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 NTL og NOF er kjempe fornøyd med dem. Jobber jo i staten og har vert i kontakt med dem pga ein liten sak. Kjempe hjelpsomme og vi får jo gode tilbud fra LO. Vi jobber i forsvaret.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Er med i NTL jeg også, selv om de tidligere ikke akkurat prioriterte oss med høyere utdanning. Men på dette punktet har de bedret seg litt i det siste, særlig fordi de har alvorlig konkurranse fra de ulike gruppene som er med i Akademikerne (Samfunnsøkonomene og Samfunnsviterne bl.a.). Medlemskapet dekker også en svært gunstig innboforsikring, samt muligheter for å tegne en rimelig reiseforsikring for hele familien i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Lektorlaget, ligger under Akademikerne. Ville sjekket ut hvilke forbund Akademikerne har som passer for deg :-)
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. desember 2010 #15 Skrevet 15. desember 2010 13:37 Lokale lønnforhandlinger? Jeg har nå fått lønnjustring/høyning i de lokale forhandlingene, vet ikke helt hva det er. Nytter ikke å være i noe forbundt når sjefen på jobb og hun som skal hjelpe deg i konflikt på jobben sitter å drikker kaffe og koser seg før møtet skal være. Kan gjerne bli dyrt med advokat, men det koster jo flerne tusen i året å være medlem i ett fagforbund. Har jobbet i kommunen i 5 år så da har jeg "spart" rundt 30000 til advokat hvis jeg trenger det en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå