Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Svigerfar bor 3 timer unna, men er i distriktet sikkert en gang i mnd hos kjæresten. Gutten vår er 9 mnd, og han har sett han tre ganger. Prioriterer aldri å komme hit selv om han da bare er 20 minutter unna. Vi var hos de forrige jul og i år skal vi være hos min mor. Vi skal være der fra lille julaften til første juledag også har vi blitt bedt på middag der ganske tidlig første juledag. Jeg sier jeg ikke har lyst fordi det er noen år siden vi har feiret jul med mamma og har lyst til å slappe av og ikke stresse. Men vi "må" siden han skal tilbake 2 juledag. Er jeg helt bak mål hvis jeg nekter?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Nei, jeg tror faktisk at jeg hadde blitt der jeg var... Ikke for å være vanskelig altså, men når han heller ikke bryr seg noe særlig om å besøke dere. Mine foreldre er også veldig mye på den måte at det bare er vi som må besøke, og det gidder jeg heller ikke lenger. Jeg hadde nektet, ja. Inviter ham på middag en annen gang, vel...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Ja, det syns jeg. Du kan ikke på den ene siden klage på at gutten din ser farfar for sjeldent for så å takke nei når han først inviterer. Kan dere ikke dra tilbake til mora di etter middagen, eller blir det for mye fram og tilbake? Du skriver ikke noe om hvor mora di bor ift. dere andre....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg hadde takket nei til invitasjonen 1.juledag med begrunnelsen at dere allerede har planer med din mor, også videre invitert han til dere på middag 2.juledag. Så kan kansje han ofre noe for å være med dere istedet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Ja, jeg vet. Han kunne kanskje blitt en ekstra dag når han vet vi skal være borte. Jeg har gledet meg til denne julen lenge. Første jul med barn og det siste jeg har lyst til er å stresse fram og tilbake. Men blir vel til at vi drar dit. Det kunne ikke være senere på dagen heller, for da passet det ikke for kjæresten. Blææææ <--- Frustrasjon!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Huff, vi kvinner er født med et fullstendig ubrukelig samvittighetsgen, og en medfødt trang til å tilfredsstille alle andre enn oss selv til enhvert tid. Ikke gjør noe du ikke har lyst til eller ikke syns passer. Svigerfaren din går trolig ikke rundt med store samvittighetskvaler fordi han aldri gidder å besøke dere, så da bør ikke du gjøre det heller! Si at det ikke passer, og slapp av og kos deg hos mammaen din i jula, og ferdig med det! You can't please them all:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Så DU skal tilrettelegge og bryte dine egne planer for å tilfredsstille ham, mens han bare skal sitte å forlange at det blir på hans måte? Hadde nekta i ren protest, ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Hehehe... Du har helt rett 13:45. Men i dette tilfellet er det mannen også som maser. Han er helt enig i at svigerfar sjelden er her, men prøver alt han kan for å dekke over. Kanskje siden min familie er så engasjert. Svigermor (de er skilt) har sett sønnen vår en gang. Hun bor langt borte, men allikevel. Men dette er min familie sitt år, men tviler på at jeg klarer å overtale mannen. Selv om han kjeder livet av seg på besøk hos faren og elsker å være hos min familie. (Ja, det er helt sant)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Men da får mannen din godta at dere drar hjem til din familie på middag 1. juledag neste år. Enten får dere bytte på å være hos den ene og den andres familie, eller så får dere blande og være sammen med begge familiene. Hvis du bare tilrettelegger og følger andres ønsker og ikke dine egne, da blir du fort familiens "lille bitch" som bare må følge andre hele tiden. Vis at du også kan stille krav, det er mitt råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå