Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Her varierer det litt, men i snitt drikker jeg 2 glass vin en dag i uken. Dvs at mannen og jeg deler en flaske vin ca 3 ganger i måneden. Synes dere det er mye for småbarnsforldre?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Jeg drikker maks to øl i året, og da er det på fest eller julebord. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Kjenner ingen som drikker hver uke.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 I snitt kanskje ett glass vin i uka sånn ca. Nå har jeg gått mer eller mindre gravid de siste 2 årene hehe, så jeg husker nesten ikke lenger. Før graviditet med førstemann samt mellom første og nåværende graviditet, drakk vi vel vin sammen ca en gang i uka. Ikke mye på meg da, mens jeg ammet, men som regel sov mini til langt utpå natta, så ett glass vin spilte ingen rolle. Har et avslappet forhold til alkohol og har absolutt ingen problemer med å ikke drikke når jeg er gravid (selvsagt), samtidig er et godt glass vin deilig når forholdene ligger til rette for det. Fyll i samme hus som barn har jeg ikke sansen for, alt med måte.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg tar meg en fest med venninner kanskje en gang hver 2-3 mnd i snitt, oftere om sommeren. Drikker aldri med barna hjemme, drikker bare når jeg vil bli halvfull:) Er ikke glad i vin og øl, så det går i cider, rusbrus og drinker.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 mye hahahahaha,syns du e dom som spør!!!
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Når jeg ikke var gravid. 2 ganger i uka var jeg på fylla, fredag og lørdag.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Drikker meg brisen en gang i uken, jeg
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 For kvinner er inntil 6 enheter i uka, men ikke mee enn to sammen helt greit "etter boka". Drikker selv veldig lite for tiden, har baby, og sover dårlig om jeg drikker mer enn et lite glass.
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 HI; i den grad jeg syns jeg ahr rett til å bry meg - nei, det er absolutt ikke for mye ;o) Jeg drikker vel kanskje fem flasker vin i året? Eller 12 øl? Er ganske kjedelig på festfronten ;o) Et lite glass rødvin er digg på kalde vinterkvelder.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 ca. en til 2 flasker vin fordelt i uken. tar meg et glass vin nesten hver kveld
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 Jeg drikker kanskje 5 ganger i året og da kanskje en 6 -9 enheter. Aldri sørpefull, men nok til at jeg er over brisen I min målestokk drikker du mye HI, men jeg er ikke spesielt glad i vin og skjønner ikke hvorfor du orker
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Føler at jeg drikker mye, ca anna hver helg. Da er det byn med mine single venninner. (Er alenemor og bruker min fritid på fest/dating og venner)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Jeg drikker meg aldri full eller godt brisen, knapt nok lett brisen. Jeg elsker smaken på vin, og det er faktisk kun derfor jeg drikker det. Når vi lager oss sen middag etter barna er i seng, så nyter jeg virkelig å nippe til et par glas med vin. Jeg har det stikk motsatt jeg. Skjnner ikke at folk drikker bare for å bli bli full, det er jo ikke noe gøy verken der og da eller dagen derpå...? Men vi er jo alle ulike. HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #15 Skrevet 15. desember 2010 Jeg var en party prinsesse i yngre dager.Nå er jeg midten av 30 åra og venter mitt 3 barn Så nå drikker jeg aldri....En øl eller to et par ganger i året. Frister ikke med fest og fyll lenger.Sitter heller hjemme i armkroken til kjæresten oig drikker en øl eller et glass vin.... Vi drikker oss ALDRI fulle med barna hjemme..... Har faktisk venner som reagerer på det og syns at det er mannen min som kontrollerer meg og ikke gir meg lov til og drikke....Men jeg er da voksen og som sagt,det frister ikke lenger.... Lærte også på Helse og miljø at om du drikker hver helg(både fredag og lørdag) i 6 mnd så er du alcoholiker... Så da var jeg nok det da fra 18 år til 30 år.....:-S
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #16 Skrevet 15. desember 2010 Drikker 1 flaske vin, når jeg skal drikke meg full. Ved spesielle anledninger bare, ca hver 3mnd. Drikker aldri ellers.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #17 Skrevet 15. desember 2010 Ca en eller to enehter i løpet av en uke? Ingenting da jeg var gravid eller ammet. Før jeg ble gravid var jeg full sikkert 4 dager i uka, på byen eller bar
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #18 Skrevet 15. desember 2010 fylla en dag i mnd. er alenemor så er alene annenhver helg. men nå er jeg gravid da så da er jeg avholds
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #19 Skrevet 15. desember 2010 Før første barn: Full fredag eller lørdag eller begge. Gravid med første: Ikke noe Etter første barn: Et par glass vin fredag kveld etter barnet var lagt. Kanksje også lørdag. Ute med venniner/middag med vennepar kanskje 6 ganger i året, da går det gjerne en flaske vin ca. Nå: gravid på nytt, ikke noe. Savner champagne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå