Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Jeg sliter veldig mye med hodeverk, ønsker ikke å ta så mye "piller". Men har tro på endring via kosthold og trening Noen som vet hva som utløser hodeverken og hva som er bra å spise? Og hva trener dere?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Om det er migrene du har, bør du unngå, •Menstruasjon, ta p piller •Matvarer som sjokolade, ost og sitrusfrukter •Rødvin •Søvnmangel - for mye søvn •Stress •Uregelmessige måltider •Sterke sanseinntrykk
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Jeg spiser lavkarbo for å holde blodsukkeret mest mulig stabilt, jeg har nesten aldri hodepine etter at jeg begynte med det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 det var det der med lavkarbo jeg var ute etter.. har hørt det før, men synes det er så stor omveltning. tenker mat til frokost, lunsj og middag. Har jo små barn og måltidene her er viktige. Hva spiser du? Og er det mye "styr"? Ønsker jo en forandring, da jeg ikke klarer å tilby ungene så mye pga. hodeverk...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har migrene, jeg kan ikke glede meg til noe for da får jeg migrene, kan ikke spise for lite, ikke for mye, tåler ikke sterkt lyst, kan ikke gå på discotek, tåler ikke røykelukt, strekelukter.. lever egentlig et ganske kjedelig liv, ikke kan jeg spisede gode tingene som sjokolade og rødvin, skaldyr.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Jeg syns det er veldig vanskelig å svare på hva jeg spiser for det ville tatt veldig lang tid. Jeg spiser mye grønnsaker, kjøtt, egg, bacon, rømme, majones, creme fraice, smør. Det er ikke så mye styr når en først er i gang, men jeg må bake en del for å kunne ha "brødskiver" tilgjengelig. Det går fort å bake de typene jeg bruker. Det som har vært mest styr er å sette seg inn i et helt nytt kosthold og få det til å fungere i praksis. Men nå som jeg har gjort det ett halvt års tid går det av seg selv. Jeg vil anbefale: http://lenabeatrice.net/ http://lavkarbo.webs.com/bilder.htm Du må regne med at det tar tid før du får det skikkelig til. Tar tid å bli vant med å tenke nytt. Middagen løser jeg stort sett med å erstatte pasta, ris og poteter med å lage blomkål eller brokkoli i en nesten tett form i mikroen som jeg har en del smør og salt på. Eller bruker squash i stedet for pasta. Strimlet kokt, stekt osv. Salater fungerer også til det meste. Resten av familien kan få det de pleier eller de kan spise lavkarbo de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå