Gå til innhold

Til dere som synes litt alkohol er greit i svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/flere-nyfoedte-med-alkoholskader-3046714.html

Total avholdenhet fra alkohol i svangerskapet mener jeg! spesielt når sjanser er såpass stor for skader..

Bare se på barnet som blei født 2,5 mnd for tidlig med 4,2 (!!) i promille og har nå mest sannsynlig varige mèn. Ja, jeg vet den saken ikke handlet om LITT alkohol, men vi vet jo ikke hvor grensa går og barnet hadde mer promille enn mora.

Noen mener litt alkohol ikke skader barnet, men hvor går grensa? 1 glass eller 2 glass vin? eller mer? Det vet vi ikke enda og ikke kan vi få et svar som er riktig for alle da alle tåler forskjellige mengder, også barna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener man bør kunne holde seg unna alkohol i svangerskapet.

Litt rart, ,men leste om en undersøkelse for ikke lenge siden. 1 av 10 oppga at de drakk under svangerskapet, mens 6-10(!) oppga at de kjente noen som drakk mens de var gravide... Snodig det der, kanskje de 10% som innrømmer å drikke har utrolig mange bekjente?

Skrevet

Men nå er det vel egentlig ikke noen som mener at alkohol i svangerskapet er bra...

Skrevet

Må legge til at jeg drikker utrolig sjelden selv når jeg ikke er gravid, kan telle på en hånd de gangene jeg har drukket alkohol i år...

Skrevet

Jo, det er det faktisk. Har lest flere innlegg her inne og andre steder der personer skriver at de synes det er greit og drikke et glass vin i ny og ne i svangerskapet og at de ikke skal trenge å legge fra seg alle vaner og gleder fordet om de er gravide. Noen sier og at de er blitt fortalt av lege at litt alkohol er greit.

Skrevet

Nå er det jo forskjell på å drikke seg dritings og sippe til et glass cider i løpet av en kveld..

Vet at det er alkohol i cideren som er "alkoholfri".. heller man innpå et par liter av denne skal man vel klare å få en effekt..

nei.. nå bare babler jeg her..

Er imot drikking under svangerskapet selv.

Men forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg dilla på øl av alle ting! Drakk selvfølgelig alkoholfritt! Men det smaker ikke det samme....

Fikk servert clausthaler under en middag på en rastaurant i byen. Og jammen kom det ikke flere kvinner opp til meg og skjelte meg ut.. Der satt jeg da høygravid med dilla på øl og drakk et glass alkoholfritt..

Jaja.. tanken var sikkert god blant de kvinnene.. Men jeg hadde det helt forferdelig i flere uker etterpå.. Får man virkelig ikke lov til å drikke alkoholfritt engang?

Skrevet

Alkoholfritt kan jeg ikke se at det er noe problem å drikke i svangerskapet.

Men synes at når en er gravid så kan man holde seg helt unna alkoholholdige drikker. Såklart er det noen som drikker helt i begynnelsen, men de vet som regel ikke at de er gravide og så slutter de når de finner det ut.

Men synes det er dumt at en person med viten og vilje drikker alkohol i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...