Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Hei hei damer! Er det noen flere som ikke får sove? Har kanskje litt med det at jeg snorker noe så inni hampen.. Pga tett nese.. Og er så redd for å plage mannen min.. Han skal jo opp tidlig.. Og da ligger jeg der da, vondt overalt er det ikke bekkenet, så er det blæra, eller ungen som sparker meg hardt et elelr annet sted, eller så er det bare "mensensmerter" (modningssmerter??) Så er det mannen som puster på meg.. så er det noen lyder ute.. ja.. bedre å bare sitte litt på pc`n og kanskje bli trøtt etterhvert!
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Samme her. Har bronkitt og hvis jeg legger meg nedpå hoster jeg som en galning ...
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #4 Skrevet 15. desember 2010 Ikke i det hele tatt håper jeg Dette forumet er felles med dib, din neste stasjon etter at ungen har poppet
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Aha! Hvor gammel er ungen din da?
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Eldste er snart fire og yngste 1.5 år Når har du termin? Din første regner jeg med
stearin Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Ja, får ikke sove og har en liten baby som står opp om noen timer.. Men greia er den at vi reiste fra Oslo til helt opp i nord i Norge, og forskjellen er stor.. Her er det mørkt døgnet rundt og det har ødelagt mine sovevaner. Heldigvis får jenta mi seg litt søvn, så ikke hun trenger å gå rundt som en zombie:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Har termin i slutten av januar.. Har en liten gutt på snart 2 også.. Men er ikke på dib... Litt deilig med stillhet i natten også.. Vurderer sterkt å ta meg en liten matbit og en stor kopp te.. Blir neppe noe søvn på meg i natt uansett. Er jo lys våken nå..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Hehe;) Kan jo fort bli døgnvill av så mye mørke.. Er det noe nordlys der da?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Sliter med akkurat det samme som deg HI, to uker til termin
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 Hehe:) Sover du noe på dagen da? Sover noen få timer på dagen etter å ha levert småtten i bhg, er så digg med en stor seng alene:D HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 Hehehe, ja en av mine store synder for tiden er å sove om dagen Pleier å sovne en time eller to på sofaen i 5-6 tiden, blir vekket igjen når min kjære står opp i 7 tiden og tusler da inn til en varm dobbelseng Ser kanskje litt på tv eller leser litt før jeg sovner, er vanligvis våken til kl 14 igjen Har ikke barn fra før, bare en hund som er fornøyd med noen lufteturer uansett når på døgnet jeg måtte finne det for godt Har du slitt lenge med søvnløshet om natten?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Nei, ikke noe nordlys her nei.. Nå merker jeg at jeg er rimelig trøtt.. Bør dra å legge meg, masse å gjøre før jul også! Må nok ringe til noen slektninger imorgen, spørre om de kan passe litt på min 7 mnd gamle datter mens jeg tar meg en liten blund:) Evt. sove når hun sover, for da sover vi lenger:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Har vel vart en ukes tid tenker jeg.. Like lenge som jeg har vært tett i nesen.. Skal legge om søvnen til natta igjen til helgen.. da han mannen min fri fra skole og jeg kan snorke med god samvittighet! Herlig å bare kunne tusle rett inn i en varm seng! Jeg må stelle ungen, gi han mat og være mamma/lekekamerat i noen timer. Så er det å komme seg til bhg.. Og rundt 9.. da slokner jeg i en time eller 2..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #15 Skrevet 15. desember 2010 Håper du bare er forkjølet og snart blir kvitt nesetettheten, jeg har gitt opp å prøve Har pusset nesen hver natt i noen måneder nå, og har måtte gi opp soving med stakkars mannen, siden jeg holder ham våken hele natten med snorkingen min. Men vi har funnet en grei løsning begge to kan leve med frem til fødselen, men jo før jeg føder, jo bedre! Høres ikke ut som om du får så voldsomt mye søvn på dagtid heller da, hvis det bare dreier seg om 2 timer på formiddagen? Men alt teller vel, jeg kjenner ihvertfall selv at jeg trenger mye mindre søvn enn før jeg ble gravid
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #16 Skrevet 15. desember 2010 Er ikke forkjølet.. tror det er bare tett nese som kommer til å vare til etter fødsel.. Blir ikke mye søvn nei.. men foreløpig har det jo gått helt fint! Får så utrolig vondt i magen etter noen få timer, så da må jeg stå opp.. Og da er jeg bare ikke trøtt lenger.. Skal til jordmor i overimorra.. kanskje hun har noen gode tips til meg.. Du må kose deg med søvnen frem til fødselen! Etter du har fått ungen.. om du får en vanlig unge og ikke et drømmebarn, kan du se langt etter en 8 timers sammenhengende søvn.. Men det blir en vanesak.. Jente eller gutt?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #17 Skrevet 15. desember 2010 Uff ja, plagsomme disse nesene Så lenge du ikke kjenner at du tærer på dine siste reserver med tanke på søvn, går det sikkert helt fint Hvordan smerter er det? I selve magen eller i bekkenet? Jeg fikk låne en mini slide (lite skli-laken) av hjelpemiddelsentralen, hadde ikke sovet noe som helst uten det! Fungerer helt fantastisk, kan snu meg uten stresse så altfor mye Pga bekkenet er det mange måneder siden jeg har sovet mer enn 5 timer sammenhengende, men håper jo på en drømmebaby som nesten må vekkes for å mates Men som du sier, alt blir vel en vanesak etter hvert Venter en liten gutt, du da?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #18 Skrevet 15. desember 2010 Det er smerter i bekkenet og smerter i magen.. Har sterke kynnere med smerter, og hele magen føles som et stort blåmerke.. Men ifølge jordmor var dette ikke noe å tenke på.. I alle fall så lenge det var uregelmessig og kynnerene varte lenge... kan jo sitte og ha de i 10 min sammenhengende eller mer.. Men jeg vet hva rier er.. så det er i alle fall ikke det.. hehe!! Bekkenet gjør mest vondt idet jeg snur meg (rett etterpå altså..) og om jeg er så dum at jeg løfter beina mine.. Her kommer ei lita jente om ultralyden var riktig.. Tør ikke satse 100% på det før etter fødselen.. i senga mi kan jeg rulle meg for å komme over i riktig posisjon og har en laaang pute til å ha mellom beina. hjelper veldig! gleder meg sååå til å få dette overstått! Og gleder meg masse til fødselen! En smertefull men nydelig opplevelse på samme tid! hehe Tenk å glede seg til å få de smertene igjen som gjorde at jeg tenkte " jeg kommer til å dø!! Ikke et menneske som klarer å overleve disse smertene her.." Jammen overlevde jeg de..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #19 Skrevet 15. desember 2010 Uff hørtes ikke noe godt ut nei Håper jordmoren din kan gi deg noen tips om noe du kan gjøre for å lette dette litt, man blir sykt sliten av å ha det vondt hele tiden :S Vet du hva, jeg tørr heller ikke stole på UL av en eller annen grunn, selv om 3 jordmødre har vært enige om at vi venter en gutt. Har den innstillingen at det mest sannsynlig vil være en gutt som kommer ut, men at jeg må være forberedt dersom det blir jente Merkelig, vet ikke hvorfor jeg tenker sånn engang! Jeg har brukt en ekstra dyne som støtte mellom bena, føler ikke putene mine har vært omfangsrike nok til å gi meg den avlastningen jeg trenger Så når jeg endelig kryper til sengs har jeg følgende "hjelpemidler" med meg: * En dyne brettet dobbelt under hodet + dunputa mi * Det elskede skli-lakenet mitt * Dyne rullet sammen til en lang strimmel mellom bena * Dobbeldyne over meg Alt det rare man trenger i et svangerskap altså Ja, kjenner meg igjen med tanke på å glede seg til dette er over, selv om jeg ikke aner hva jeg går til da.. Men har et åpent sinn med tanke på fødselen, har forberedt meg etter beste evne og håper det holder Godt å høre at fleregangsfødene også gleder seg til fødsel, selv om det er vondt
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #20 Skrevet 15. desember 2010 Jeg føler meg heldig som kan få barn. Og fødselen for meg var egentlig lett. hadde smerter under riene.. det var det som gjorde vondt. Når jeg hadde 10 cm åpning og pressriene kom, så forsvant alle smerter.. Så "selve" fødselen var smertefri for min del.. Og det uten smertestillende! Fødselen er jo veldig individuell.. Heldigvis tok jeg etter min mor og fikk det på samme måte som henne! Nå går jeg og legger meg i senga til gubben... og tvinner tommeltotter litt.. har et ørlite håp om å sove litt...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #21 Skrevet 15. desember 2010 God natt! Kanskje jeg "ser" deg her inne neste natt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå