Gå til innhold

Etter fødsel - på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man babyen med seg på rommet hele tiden? Har man liksom ansvar helt alene fra første stund uansett?

Jeg skal jo ta keisersnitt og kommer meg sikkert ikke like kjapt opp av senga som de med vaginal fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vet jeg ikke helt..

Jeg hadde min gutt på rommet mitt hele tiden.. Hadde alt ansvar fra første stund ja.. men jeg hadde en vanlig fødsel..

Min venninnne som fikk ks hadde litt hjelp til å komme seg opp av senga og til andre småting av sykepleierne.. De tok lille jenta hennes ut og matet henne så hun kunne sove litt også..

Men ellers så hadde hun henne der hele tiden.

Skrevet

Man har i utgangspunktet med seg babyen selv, ja, men man kan få avlastning om man ber om det :) Trenger man hjelp med noe så bare spør man :)

Skrevet

Bare be om hjelp til det du trenger:) Man har som regel med seg babyen hele tiden ja.

Skrevet

Jeg hadde ks sist og ja man har ansvaret fra 1. stund om man er klar for det :) MEN de hjelper deg masse da. Man ringer på dem når man skal amme, så man får hjelp, og de skifter på babyen for deg hvis du trenger det.

De passer babyen hvis du spør. Her var barnefar med, så han hjalp meg mest. Jeg var for dårlig til å la dem ta babyen når jeg skulle sove. Heldigvis hørte jeg en nattevakt si: Åh, det er så koselig å passe de søte små.

Det er liksom det 1. døgnet man er helt avhengig av hjelp. Etterhvert klarer man det meste selv med litt hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...