Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Når jeg var gravid, så hadde jeg DE planene og ambisjonene. Lillegutt skulle bare bruke tøybleier og økologiske stelleprodukter, jeg skulle fullamme så lenge som overhodet mulig uansett, vi skulle ha faste rutiner som gjorde at han sov bedre, lillegutt skulle bare spise økologisk mat og ihvertfall ikke Nestle, vi skulle bare bruke økologisk tøyvaskemiddel, vi skulle aldri sette lillegutt foran tven, osv... Noe har jeg klart, noe ikke. Jeg fant rett og slett ut at det er lov å slappe av, og alt må ikke være perfekt. Jeg fullammet ikke til 6 måneder, men begynte å gi velling når lillegutt var 4 måneder fordi jeg ville sove mer en 2 timer sammenhengende om natten. Jeg begynner nok aldri å bruke tøybleier, fordi jeg har nok å vaske, og fordi vanlige bleier ble jo så sykt billige. Jeg bruker stelleprodukter fra dagligvarebutikken og ikke fra økologiske nettbutikker, på grunn av prisen og tilgjengeligheten av produktene. Jeg har flere ganger satt lillegutt foran tven for å få tid til andre ting. Flere som har hatt store planer som ikke ble gjennomført?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg skulle lage all barnemat fra bunnen . Ble mest ferdig glass Skulle amme i 1 år Fullammet i 3 mnd og delammet til 6 mnd (hadde bare melk i ene brystet ) Skulle ikke kjefte Han har fått kjeft Skulle ikke få grine seg til ting i feks butikken Noen ganger er det lettere å gi etter . Skulle bare se på snille programmer på tv Han ser på ben 10 ,bayblade,spiderman osv Skulle ikke ha masse leker Har mye mer enn han behøver Skulle ikke få saft brus ol Får både saft og brus Skulle aldri ha svart vogn Svart vogn ble det . Så du er ikke alene Hi
Gjest Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Ikke bare tenkte jeg på tøybleier men vi kjøpte inn brettebleier og lanolinbukser til å ha over. Ikke tørket tøybleiene raskt nok og jeg fikk utslett av lanolinet. Jeg hadde flotte planer om å ikke samsove for jeg hadde fått for meg at det var dumt. De første 8 ukene var jeg etter boka flink og la lille gutten min i senga si etter hver ammeøkt ... men jeg ble så våken av opplegget at jeg ikke sovnet etterpå. Etter 8 uker var det enten samsovinga eller amminga. Dermed ble det samsoving. Nattamming skullle jeg selvfølgelig slutte med når barnet var rundt 6 mnd. Hvem tror du ammet, også om natta innimellom, til barnet var 20 mnd? Og hvem skulle forresten aldri bli en sånn mamma som "blar fram puppen hvor som helst for å amme" ... jo da meg. Det tok vel 3 mnd med isolasjon hjemme til jeg innså at "offentlig" amming var en menneskerett (for mor sin del ihvertfall). Nå jå, så store var kanskje ikke planene, men det ble så annerledes enn tenkt at
stearin Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Haha, ja.. Kjenner meg igjen. Jeg skulle ihvertfall IKKE arve klær, fordi de sikkert var så slitt og ekkel.. Det var jo min baby! Når babyen ble født fikk jeg masse store kasser med klær av 3 jenter der eldste er nå 6 år gammel, ingen gamle, ødelagte klær der nei. Veldig fine mange av dem og:) Dessuten gikk jeg noen turer i butikkene og så prisene på klærne og kom frem til at jenta hadde fått lite klær i garderoben:P Fullamme skulle jeg også, men dette slet jeg litt med i etterkant.. For jeg klarte jo selvsagt ikke det, og det ble ganske tungt fordi jeg hadde så store forventninger til meg selv. Barnet skulle også sovne i egen seng selv (hvordan kunne jeg planlegge det??), men nå er hun 7 mnd og er ikke i nærheten til å sovne selv. Hun skulle ikke få smaksprøver før ved 6 mnd alder. Hun fikk grøt for første gang den dagen hun var 6 mnd, men hun var jo kun nesten 4 mnd korrigert siden hun ble født 10 uker før tiden. Nei, man kan ikke planlegge slikt når det er første barnet, man vet uansett ikke hva man går til!
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #5 Skrevet 15. desember 2010 Å jaaada! *ler* Spesielt første gang! Vi var tre 18 år gamle venninner som gikk gravide sammen, og vi visste SELVSAGT alt og skulle SELVSAGT gjøre bare riktige ting. Yeah right! Det er så digg å ha blitt såpass gammel at jeg har lært å gi litt faen og ta ting som de kommer ;o)
Galskapens overhode Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 jeg hadde mange tanker om hva slags mor jeg skulle være og hva slags oppdragelse mine barn skulle få.. Men nå biter jeg meg bare i tunga og sier at vi får se hva fremtiden bringer. MEN.. jeg tror det er lurt å ha gjort seg noen tanker om hva man ønsker for barna sine. ..og bare for å ha det sagt.. JEG ER EN SUPERMAMMA!!! Hvorfor? Fordi jeg hver dag får lange klemmer av ungene mine som sier de elsker meg!!! Og da føler jeg meg som en supermamma.. =D
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Kjenner meg igjen, ja, men tror ærlig talt at vi er mer supermamma når vi ikke er så hysteriske. Må være slitsomt for barna om vi er det:) Har svelget en god del kameler til nå...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Jeg hadde ikke så mange ambisjoner, men hadde ingen planer om å måtte bysse barnet i armene mine minst en time hver kveld for at hun skulle sovne. Heldigvis for ryggen min ble også faren en superbysser - vi holdt nemlig på med dette i nesten ett år. DET skal jeg prøve å unngå neste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå