kjersti83 Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Har tidligere skrevet innlegg om evt naturmidler mot søvn. Fikk anbefalt kamille-te. Er 33 uker på vei og har vært 3x til jordmoren for akupunktur mot bekkenløsning. Synes liksom ikke det har helt den store effekten som jeg håpte på. Virker liksom bare noen dager synes jeg og jordmor sa det ikke hadde hensikt å gjøre det flere ganger pr.uke. Noen som har erfaring med dette evt kan anbefale annen smertelindring? Ble anbefalt av fysioterapeut å ikke trene da det bekkenet er såpass løst og irritert at det bare vil gjøre vondt verre. Vet om basseng og generelt å ta d rolig. Har funnet et aktivitetsnivå som forebygger smerter på dagtid stort sett men ser litt mørkt på lite nattesøvn fremover.
unge2011*har født* Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Hei! jeg har gått til akupunktur for bekkenløsning, men valgte en privat dame i steden for og heller betale litt for det selv. På meg har jeg gått ca 1 gang pr mnd og effekten har vart ca 1 mnd... Tror kanskje det kan være litt forskjell på hvem man går til osv.. jordmødrene har vel kun hatt enkelte kurs i akup. Hun jeg går til har masse utdanning og kan vel noe mer vil jeg tro!! Ang soving.. jeg er i uke 37 nå og begynte en periode å sove svært dårlig pga vond rygg osv... nå har jeg i tillegg blitt plaget av sure oppstøt etter leggetid og har bygget opp med 1 dyne og 1 pute ekstra under hodet/overkropp. Det hjalp veldig på sure oppstør og jammen meg er ikke rygg og bekken også bedre og jeg sover stort sett godt om nettene!! lykke til!
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 15. desember 2010 #3 Skrevet 15. desember 2010 Har ikke prøvd akupunktur, men har god erfaring med kiropraktor. Noen ganger er det låsninger i bekkenet som bidrar til smerten, og dette kan kiropraktor eller osteopat hjelpe deg med. Dessverre må man betale det selv. Slyngetrening hos fysio om man er i form til det er også bra!
kjersti83 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2010 Jeg har vurdert å bygge med puter jeg også pga halsbrann men har funnet ut at et glass melk like før sengetid gjør susen stort sett. Hadde god effekt av akupunktur i går hos jordmor fordi jeg for første gang på lenge sov uten å våkne av smerter:) Sov faktisk til kl 8 og det er jammen ikke verst! Er noe annet enn å våkne i 5-6 tiden. Ang kiropraktor er jeg svært skeptisk til dette da jeg fikk påvist sikker bekkenløsning hos fysioterapeut. Hun tok en svært grundig undersøkelse og konkluderte med at IS leddet på ve side var helt løst og superirritert. Fikk drittvondt i flere dager etter undersøkelsen da jeg måtte ligge på ryggen med press på sakralleddet. Er ikke tvil om at bevegelser i dette leddet fører til økte smerter. Går med museskritt for tiden og unngår alle bevegelser som kan gi økt bevegelse i IS leddet. Har også begynt å få vondt i symfysen og på hø side i bekkenenet så bekkenløsningen har kommet for sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå