Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 jeg er helt satt ut. Jeg og bf er ikke sammen og har aldri vært det, kun gode venner, som vi fremdeles er. - så han kjenner jo ikke dattern vår like godt som jeg gjør, men ganske så godt, de er ofte sammen, dvs han besøker oss ofte. i går kveld hadde han barnet vårt alene noen timer mens jeg var i et møte. Barnet er 4 mnd. Han hadde tatt masse bilder og filmet... (sikkert for å vise hvor flink han er som får baby til å smile). Barnet mitt smiler mye det er bare å se på ungen og gi ungen et smil så smiler ungen ofte tilbake... det ekke det.. Men far filmet en borte-borte-bø lek han og barnet hadde: Barnet ligger, og far tar en et lite håndkle og "kaster" forsikig i ansiktet hennes... barnet trekker pusten innover og lager en "innover lyd" som han ble litt skremt, litt lettere forklart: som at et barn får en stor vannsprut uventa i ansiktet...se for dere reaksjonen dems.. Far dreit i det og "lekte" videre, hev håndle i ansiktet på han 4-5 ganger.... jeg vet ikke om han fikk det med seg, men det burde han... jeg ser på filmen omigjen og omigjen og syns så synd på barnet mitt.. Så han ikke reaksjonen på barnet i det barnet får kluten/håndkle i ansiktet?? Han kommer jo med en høy lyd. Nesten lyst til å avlyse neste avtale med bf, han har hele tiden i MINE øyne behandlet barnet som det skulle vært eldre enn det han er.. skal likosom holde barnet i henda og gå bortover.... "å se hun går!!!" når dattern vår er 4 mnd!!! og han har noen venner som har barn men de barna er litt eldre (fra 3mnd til 1 år) ... og setter ungen i sofahjørnet for det kan nemlig "sitte selv med litt støtte..." ... må innrømme at jeg fikk så vondt inni meg når jeg så filmen at tårene rant litt... vil bare gå å vekke henne og holde godt rundt henne og si unnskyld for at pappa skremte deg. Pappan har sagt han har lekt denne leken et par ganger før med henne og at henne smilte... jeg så jo på filmen at henne smilte et lite smil etter håndkle var borte.. men det var for at far så lenge på henne å smilte.... nei fysj... noen av dere syns sikkert jeg er hysterisk....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Ja, du er hysterisk. Stakkars han hvis du alltid skal henge deg opp i det han gjør. Det lå vel ikke over ansiktet lenge?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Synes ikke at du overreagerer jeg.... Ta det opp med faren på en fin måte... Kan jo være skadelig for barnet å "gå" og sitte alene når det er så lite,er det ikke det da? jeg hadde iallefall tatt det opp med bf! lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Huff, nå fikk jeg vondt i magen..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Håndkle lå ikke lenge over ansiktet nei, kanskje 2-4 sekunder. Men hun skvetter. Det kommer helt uventa. Nesten lyst til å vise dere filmen, så dere kan se babyen, men kan jo ikke det her .. jeg har hatt denne tanken flere ganger "han er ikke helt moden for en liten unge" .. HI
Gjest Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Samvær mens du er tilstede fram til barnet blir stort nok til å tåle den type lek han synes er morsomt kanskje? Han høres ikke helt ut som om han forstår seg på små babyer
Tante Blås Squaw Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Jeg syns ikke det høres ut som om han er skjødesløs med den lille. Om du reagerer allerede nå på at far gjør ting annerledes enn deg, kommer du til å bli utslitt i årene framover.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Ja du overreagerer, men det vil nok roe seg når barnet blir større. Små barn blir nok litt skremt rett som det er. Husker min ble spesielt skremt når pappaen nøys (da hopper selv jeg i sofaen) eller når andre barn hylte. Det gjør ingenting at de blir litt skremt av sånne småting. Hvis barnet blir virkelig redd, eller finner noe svært ubehagelig, sier de ifra. Da sier de ifra med sine lungers fulle kraft. Så du må stole på datteren din. Hun kan uttrykke seg allerede nå. Ikke fokuser så mye på det negative ifbm pappaen. Han kommer aldri til å gjøre ting slik du vil allikevel. Fokuser heller på det positive, sånn at han vil se på seg selv som en ressursperson overfor datteren.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Jeg synes ikke du overreagerer... jeg hadde reagert hvis noen gjorde det med min sønn, og jeg så at han ble skremt... Ta det opp med han!
kokosyklus Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Vet du, HI, jeg tror du overreagerer. Vi mødre har en tendens til ¨være overbeskyttende for barna våre. Særlig i starten er de fleste av oss ekstremt sårbare for hva som skjer med barna våre når de er sammen med andre enn oss selv. Da snuppa mi var ca ett år skulle hun overnatte hos svigermor for første gang. Onkelen hennes tok grøtbollen hennes og satte den på gulvet slik at hun måtte krabbe etter den. Deretter flyttet han den slik at hun måtte krabbe til et nytt sted før hun fikk sitte ved bordet å spise., Alle lo av det da de fortalte det, men for meg var det HELT horribelt og det eneste jeg klarte å si var: SOM EN HUND??? med tårer i øynene. Jeg gråt så voldsomt hele den natten og sto over sengen til det lille nurket mitt som jo ikke tok skade av leken i det hele tatt. Verden raste helt sammen for meg. De er så små og uskyldige når de er babyer, men allikevel tåler de heldigvis en god del:) Jeg synes ikke du skal ødelegge forholdet til datteren din og hennes pappa med å ikke la han passe henne på grunn av en slik bagatell. Det er jo bare å si på en pen måte at du reagerte og ble lei deg fordi du trodde hun ikke fikk puste eller ble redd.- Stol på pappaen hennes, han er nok veldig glad i datteren sin og skader henne nok ikke på noen måte.
kokosyklus Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 Så kan du jo bare snakke med han om at det ikke er lurt å trene på å gå før de er sterke nok, at de ikke skal sitte med støtte osv. Det er og mange mødre som gjør dette. Alle er forskjellige. HVis du forklarer han at du har lest at de hverken skal trene på å gå eller sitte før de kan sitte alene uten støtte og at du synes det er viktig for skjelettet hennes at han lar vær så kan det jo hende at han ser annerledes på det. k-o-m-m-u-n-i-k-a-s-j-o-n:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå