Gå til innhold

Noen som vet? (prematur)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man føder i uke 35, er det store sjangser for komplikasjoner hos baby? Ser de ut som en "vanlig baby" i uke 35?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 35 er babyen litt mindre enn en "vanlig baby", men sjansene for at den klarer seg helt fint uten varige men, er kjempestor :)

Skrevet

Ser vanlig ut bare mindre.

Min venninne fødte i uke 34 tvillinger, ene måtte ha surstoff og sondemat, men gikk veldig bra.

Nå regnes ikke tvillinger som prematur hvis de er født etter uke 36.

Samboer ble født i uke 27/28, gikk veldig bra det også.

Regner du med fødsel snart?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er rier eller bare kynnere/magesmerter, egentlig, men har slitt i dag med harde tak som kommer hyppigere og hyppigere både i korsryggen og i magen. Er akkurat rundet uke 35, så jeg håper det ikke er noe fødsel på gang her. Vil jo ha han inne til han er helt moden :) Er nok sikkert bare litt kramper, tror og håper jeg :)

Skrevet

Sønnen min ble tatt med keisersnitt seks uker før termin. Han veide 2630 gram og var 45 cm. Bortsett fra et døgn i lyskasse pga gulsott så var han i fin form. Ikke engang innom en kuvøse eller noe sånt:)

Søstrene ble født 11 dager etter termin, og fire dager før, og vekt/lengde var henholdsvis 4400/55cm og 4150/51,5 cm. Så han hadde nok også blitt stor om han hadde fått blitt "innabords" noen uker til...

Skrevet

Jeg fikk morkakeløsning i uke 36. Han ble tatt med ks. og så ut som en vanlig baby men med mindre fett,han hadde ikke fått fettlageret ennå. Hadde en del lagunohår. Måtte litgge litt i kuvøse og sondemates litt, Han var 2900 da han var født, nå er han 6 mnd og 8 kg. Gikk veldig greit, men det kan bli litt pes med amminga.

Skrevet

Det er slettes ikke alle premature som får prematur utseende hvis det er det du mener.

I uke 35 er det liten sjanse for komplikasjoner om fødselforløpet og svangerskapet har gått fint og det ellers ikke er noen grunn til det. Litt mindre, men sikkert frisk og fin:)

Det med prematur-utseende.. Min datter ble født i uke 30. I begynnelsen kunne man tydelig se at hun var litt annerledes (lengre panne og dype øyne), men nå er det ikke mulig å se på utseende at hun er prematur (snart ikke størrelse heller). Hun er 7 mnd og har utviklet seg veldig bra og er nesten der de andre på hennes alder er.

Men det er nok veldig individuelt. Noen barn utvikler seg fortere/vokser fortere enn andre barn uansett prematur eller ikke. Så du har nok ingenting å bekymre deg for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...