Gå til innhold

..amming og prevansjon, hva velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hm, har dårlig erfaring med cerazette piller og er litt skeptisk til spiral..finnes det noe annet å prøve ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøstre sier nei, men legen sa at jeg kunne bruke P-sprøyte selv om jeg ammet. Det har fungert veldig bra. Har ikke hatt noen bivirkninger og menstruasjonen har forsvunnet helt noe som er helt fantastisk deilig!

Skrevet

siden det ikke har vært et tema enda så vet jeg ikke men kan jo skrive hva jeg har hørt ;P

Ei venninde ble mamma pga cerazette piller =)

ei anna ei sliter med å bbli gravid pga hu har gått på psprøyte... legen som hadde sagt til henne att det kunne gå lang tid for å bli gravid..

men dytter den linker lengre opp=)=) lurer fælt selv hva jeg skal bruke =(

Skrevet

så p-sprøyte er ideelt for meg som er ferdig med å produsere småtroll? Men ikke ideel om jeg vil ta vare på beinbygningen min... :( Er et virrvarr uten like når det gjelder prevensjon. Prevensjon med østrogener utelukket for min del selv etter amming. Og cerazette har jeg DÅRLIG erfaring med...

Skrevet

dere med dårlig erfaring med Cerazette... hva mener dere med det egentlig?

Ble dere gravide til tross for at dere brukte de eller hva?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg var hos legen idag og fikk anbefalt å begynne på desse,og egentlig ingen alternativer til prevansjon.

Skrevet

Conludag. Minipille med samme virkestoff som p-sprøyte, altså inneholder ikke østrogen. Men er mye bedre å slutte med enn p-sprøyte dersom du planlegger ny graviditet, for du tar jo en pille hver dag istedenfor å få 3 mnd virkning av sprøyten.

Eneste ulempen (for noen) er at den må tas ganske nøyaktig på samme tidspunkt hver dag for å være helt sikker, +/- 3 timer. Men det har aldri vært noe problem for meg, tar den når jeg legger meg. Og de gangene jeg f.eks. har vært på fest og har tatt den "for sent" har jeg ikke blitt gravid da heller. Men det er meg da:)

Skrevet

P-stav er et østrogenfritt alternativ og kan også brukes mens man ammer. Byttes ut hvert 3.-5.år. Forsinker ikke graviditet

Skrevet

mn erfaring med carazette er blød blød blød blød og i elendig humør og drit vondt i magen pga konstante menssmerter. :-/ Ikke blitt gravid mens jeg gikk på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...