Gå til innhold

Er litt skuffet over familien min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert til jul her og de skulle komme på lillejuleaften og bli til 1.juledag. Vi skulle pynte litt sammen, drikke gløgg og kose oss på kvelden før kvelden, ha koselig juleaftenfrokost sa de sammen, se tegnefilmer og ja, kort sagt: Hele pakka. Og jeg har gledet meg som en unge, spesielt siden det er første jula til Tangloppa;)

Så ringer de. De kommer på juleaften formiddag. Jaja, litt skuff, men endring i planer kan skje.

Så ringer de på nytt. De kommer på juleaften ettermiddag. Ok, litt mer skuff, men de kommer iallfall og vi kan kose oss med lang frokost 1.juledag.

De ringer igjen. Kan ikke bli over til 1.juledag likevel. Skuff!

Ny telefon: Vi må kjøre hjem rett etter desserten. Mega skuff!!

De kommer på ettermiddagen og drar igjen rett etter mat. Jeg vet jeg er heldig som slipper å spise alene på juleaften, men likevel.... Helvete nå er jeg litt muggen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeh, det hørtes jo rart ut. Hva var begrunnelsen da ?

du får servere desserten veeeldig seint da.

Skrevet

Men i alle dager da.... Du får gjøre som vi alltid pleier å gjøre. Vi spiser dessert etter at gavene er åpnet =D

Du har lov til å være litt muggen forresten!

Skrevet

Ingen spesiell grunn. De har bare ombestemt seg.

Var akkurat samme greia på 17.mai og da endte det opp med at de ikke kom i det hele tatt.

Blir så utrolig skuffet og irritert!! Men det hjelper å fortelle det til noen (les: dere) ;)

Jeg har nok alt for høye forventninger og gleder meg alt for mye. Og da blir fallhøyden så stor, noen ganger...

Skrevet

Klart det er lov å være skuffet!

Hadde det vært min familie, så hadde jeg muligens klart å manne meg opp til å si: Da kan det bare være det samme . hvis dere ikke vil være her så skal jeg heller ikke tvinge dere.

Lettere sagt enn gjort...

Håper du får en hyggelig og fin jul med tangloppa :)

Skrevet

Er en forferdelig dårlig grunn at de kun har ombestemt seg! Hadde gitt de beskjed jeg, om at de skuffer deg med å være såpass korttenkte. Fortell om alle de koselige stundene som du hadde sett for deg, men som nå går i grus. Håper det får de til å tenke seg litt bedre om. Synes du har god grunn til å være skuffet, jeg!

Skrevet

Takk, søte damer (jenter?) :)

Gidder ikke si noe for å risikere å ødelegge resten av stemningen. Bedre å sutre litt her inne, hehe!

Jeg har alltid vært glad i jul, 17.mai, feire bursdager (både min egen og andres), St.Hansfeiring osv. Men familien min er ikke helt der... De skjønner ikke at det kan være så stor greie. De skjønte det før, men ting har forandret seg.

Skal legge noen alternative planer for JUL det blir det:)

Skrevet

tror jeg ville sagt at om de kun kommmer for å få mat kan de la være.. sorry altså, men det er ikke mye julekos.. og hva skjedde med å kunne hjelpe til med julematen?? forventer de å komme til dekket bord og gå igjen og etterlate oppvasken og alt til deg? siden de må dra rett etter dessert? Nei.. pokker nå ble jeg sur på dine vegne.. Har du ingen andre du kan invitere?? ville gjort det også ringt til disse opprinnelige gjestene å sagt at sorry, bare glem det...

Klem foresten, vet hvordan du har det, kranglet om den greia der jeg også, og tørte heldigvis å si at om de ikke ville være her å feire en skikkelig jul kunne de heller la vær.. da kom de likevel gitt.. en som er veldig hjemmekjær og helst ikke skal ut av sitt eget hus mer enn et par timer det gjaldt ugh..

Skrevet

Har veldig lyst til å slenge noen ord i trynet og lukke døra, men jeg har mer lyst til at de skal komme hit og at vi skal kose oss med god mat, litt vin og pakker. Jeg vil at de skal komme, men jeg skulle ønske at de kunne blitt litt lengre.

Og ja, det hadde vært kjekt med litt hjelp siden jeg er alenemor med baby på 8mnd. Men den "fella" har jeg satt meg i selv siden det var jeg som inviterte, hehe;)

Klem tilbake! Godt å vite at man ikke er den eneste som har en noe "ubrukelig" familie

Skrevet

Ha!!! Utrolig. Akkurat det samme skjedde i min familie. De hadde ingen grunn da (vet ikke om din hadde noen grunn). Jeg kjente at det kokte inni meg da svigermor sa det. Svigerfar er en "einstøing" og trives ikke utenfor egen hage, og svigermor gjør som han vil. Snakket med svigermor om det, og mannen min ringte svigerfar og sa at det går der jo bare ikke an!

Skrevet

Har du prøvd å si det til dem? La de vite at du er skuffet og dermed at du virkelig ønsker å være sammen med dem. Kanskje vet de ikke det?

Skrevet

hvem er din familie? er det foreldrene dine? søsken med barn???

jeg hadde uansett blitt utrolig skuffet og hadde nok bare sagt i fra at om det er sånn det skal være så kan vi heller bare droppe julefeiringen med dere... og heller funnet noen andre å feiret med....

må jo være måte på..

Gjest cunning stunts
Skrevet

Familien er de med mest makt til å såre. Det der høres bare stygt ut. Utenomnormalen stygt. Forstår så godt at du er skuffet.

Skrevet

Ja, de er det. Altså de er bra folk, men de deler kanskje ikke helt min interesse for å gjøre familieting i høytider og på merkedager.

Beste var da jeg fylte 20 år og de glemte det av. På kvelden måtte jeg minne dem på det og da sa mamma: "åhh, skal vi steke noen vafler da, eller?"

Joda, ble en god historie. Skal ikke stå på det. Jeg må bare venne meg til at de er litt rare, gode, men rare. Og så håper jeg at det blir litt bedre for Tangloppa:)

Skrevet

uff , da tror jeg nesten jeg hadde avlyst hele greia... sagt til de det at om det ikke er så om og men å feire dagen sammen med dattra og barnebarnet så kunne de bare droppe å komme.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...