Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 og så væsker det av ørene hennes... What too do? Når må man til lege? Feberen er mye mindre nå enn i helgen... Nå er den bare 38.... Men hun virker skikkelig slapp....... =(
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Hvis barn har feber i mer en 3 dager skal lege kontaktes. Hun har mest sannsynlig en ørebetennelse hvor det har gått hull på trommehinnene. Syns du skal kontakte legen. Hilsen barnesykepleier!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Nå må dere jammen meg gi dere!!!!!!! Jeg har snakket med leger på telefon, seinest i dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Hør nå her.. Selfølgelig har hun ikke fått det. Ja man kan få nedsatt hørsel, men den kommer seg igjen når trommehinnene gror. Tenk på barn som er allergiske mot antibiotika og penicillin som IKKE kan få det. Der må trommehinnen sprekke for at det skal bli bra... Slutt å kritiser henne. Hvem i huleste kan vite at barnet har ørebetennelse når det ikke vesker (før idag) og barnet ikke gir uttrykk for vonde ører..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Barnet mitt er forresten 16 mnd, og det har kommet tre tenner i løpet av den siste uken, og jeg regnet med at det var en del av ubehaget... uTROLIG SÅRENDE KOMMENTARER... jEG ER DA EN GOD MOR.... =( HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Blir så utrolig såret av å bli kalt NEK og uduglig mor... Nevnte jeg at feberen er 38..? Ikke akkurat veldig høy... Og så hat hun fått tre tenner denne uka! Hun er 16 mnd... Dere sure dibbere tar snart knekken på meg =( Jeg spurte bare om råd fra dere. Trenger ikke bli halshugget. Har snakket med lege underveis =( hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Hvis sure dibbere tar knekken på deg... Hvorfor i huleste gidder du å kaste bort tiden din her da??? Jeg må ærlig inrømme at jeg tenkte det samme som de første her når jeg så innlegget. Du må passe på å få med all infrmasjon i innlegget ditt da... Å hvis du har vært i kontakt med lege hele uken, hvorfor spør du da en gjeng med kærringer på dib??? Du har vel sikkert fått tips å råd med LEGEN da antar jeg??? Hehe må flire av deg...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Takk for det 21;45 Nå fikk du meg til å grine dere er jammen meg supre!!! HUN HAR 38 I FEBER!!!!!!!!!!!!!!!!! DET STÅR I MITT HI, DA ER DET VEL FOR FAEN IKKE VANLIG AT MAN GÅR TIL LEGEN!!!!!!!!!!!!!!! OG HUN HAR IKKE VÆSKET AV ØRET I SEKS DAGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET SA JEG INGEN TING OM!!!!!!!!!!!!!! Takk for all hjelp ja Herregud!!!!!!!!!!! Er vel lov å be om råd her selv om jeg har snakka med legen?????
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Har ikke svart her tidligere.. Men hva har legen sagt da? Syns det er rart at legen ikke har bedt dere komme inn for ta en crp, kikke på henne o.l. Selv om det ikke er høy feber, er det feber. Å i så manger dager da er det nok en grunn. Kanskje trenger hun medisin. Jeg hadde tatt en tur på legevakten i kveld om barnet ikke roer seg. Men hvertfall legen i morgen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Takk for svar, beklager skrikingen i forrige innleg, men blir så lei meg av sånne kommentarer som går på meg..... jeg prøver jo bare å finne ut hva som er det beste for tuppa mi. Legen sa i dag at han regnet med det var forkjølelse i kombinasjon med at tennene kom. Men nå er det jo de ørene jeg stusset litt på, så jeg reiser opp til legen i morgen for å få sjekket det. hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 Hellu. Skjønner at du er fortvilt, men det jeg tror de andre prøver å si er at hvis et barn har feber i mer enn 3 dager så bør man ta barnet til legen for å ta en crp og en sjekk. Virus går som regel over i løpet av noen få dager, men hvis det er bakterielt kan det bli langvarig og pencelin eller antibiotika kan være nødvendig. Rart at ikke legen ønsket å se på henne etter så mange dager med feber og med rennende veske fra ørene??? Tror jeg ville tatt en tur på legevakten, så du eventuelt får startet fortest mulig på en kur. Det at tulla de bare har 38 nå i kveld skal du ikke ta for gitt. Barns feber går fort opp og ned. Hilsen ei med to øre, nese, hals barn... Hvor den ene har nedsatt hørsel på ene øret pga alvorlig innfeksjon.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 Det er en og en halv time å kjøre til legevakten.... Det er 17 minus ute..... Tror jeg bare må følge med henne nøye i natt, og gå til legen i morgen. Takk for svar! (Og har ikke væsket av øret i seks dager) hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 Når det gjelder feber. Min lille på 14 mnd har hatt feber på 38-38.5 i en måned nå. Flere legerunder å masse tester men det kommer ikke fra noen plass kan det virke som. Ungen er på topp sånn sett med almenntilstand men har feber hele tiden. Legen sier at noen barn er "feber" barn. Det kan ligge tenner å gnage lenge før vi ser/kjenner at de er på tur. Å tusen andre ting. Men hvis det væsker fra ørene ville jeg tatt en ny tlf til legen i morgen. Bare for å sjekke infeksjoner etc. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #16 Skrevet 14. desember 2010 Sjønner at du blir lei deg... Men kommer det sekret (veske) fra ørene betyr det betennelse. Et tups for å sjekke om hun har øreverk er å dra litt forsiktig i øreflippen, hvis det gjør vondt for henne har hun øreverk. Min sønn hadde feber i 10 dager, samt dårlig allmenntilstand og tok ikke til seg mat. Jeg var til legen med ham 4!!!! ganger før han tok crp og det viste seg at jeg hadde hatt rett i mine antagelser om halsbetennelse... Så jeg har bestemt meg for at skjer dette igjen går jeg på legevakten, for jeg følte det veldig ekkelt at han var så dårlig og legen ikke ville hjelpe oss. Han skyldte også på tenner. Da var gutten vår 9 mnd. Stol på deg selv når det gjelder ditt barn, og gå til legen selv om han sier atd et er tenner. Jeg krevde crp tilslutt for jeg visste innerst inne at dette er feil, han er skikkelig dårlig!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. desember 2010 #18 Skrevet 14. desember 2010 Hei HI! At hun væsker ifra ørene tyder på at trommehinnen har sprukket. Det kan komme av en infeksjon i øret, eller at slim og snørr fra en forskjølelse har tettet mellomøret og laget et trykk. Anyway, nå som trommehinnen er sprukket vil mest sannsynlig både feber gå ned og almenntilstand gå opp.(smerter fra øret forsvinner når trommmehinnen sprekker) Og du ville nok merket det godt om hun hadde ørebetennelse noen dager i forveien. Barna blir som oftest meget grinete og tar seg til øret. Men det finnes noe som heter akutt ørebetennelse, og det har jeg hatt selv ørten-hundre ganger. I løpet av en time etter første smerte i øret er trommehinnen sprukket.. Altså ingenting å gjøre med det. Ikke bry deg om disse som sier så stygge ting her. Du vet selv hva som er best for jenta di:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 takk =) Men er det farlig når tromhinna sprekker? skal ta ho til legen å si at han er nødt til å se på henne.... hi
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. desember 2010 #20 Skrevet 14. desember 2010 Nei det er ikke farlig at den sprekker. Det kan føre til nedsatt hørsel som vil bli bra igjen når trommehinnen har grodd igjen. Om trommehinnen sprekker veldig mange ganger(som feks meg minst 15 ganger) kan det føre til varig nedsatt hørsel. Øret skal ikke væske mer enn maks 5 dager, da har mest sannsynlig ikke all betennelsen blitt "renset ut", og det trengs kansje en antibiotika-kur. Ta en tur til legen med ho i morgen, også igjen om 4 uker for å sjekke at trommehinnen har grodd skikkelig:) God bedring til lillesnupp da:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #22 Skrevet 15. desember 2010 Hei, kom fra legen nå. Hun hadde en ørebetennelse, men ikke verket hull på trommhinnen. Hun fikk antibiotikakur.... Hi
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #23 Skrevet 15. desember 2010 Har en venninne med et barn som har kronisk ørebetennelse, trommehinnen har sprukket gang på gang men legen vil ikke gjøre noe mer enda enn å gi antibiotika. Så ikke ta deg nær av disse over som ikke har høflighet til å svare på en ordentlig måte og skriker om nedsatt varig hørsel osv. Håper det blir bedre snart
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #24 Skrevet 15. desember 2010 Takk =) Legen var ikke stresset på at hun var så heftig syk hvertfall.. Her inne er det volsomt så folk reagerer av og til... HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #25 Skrevet 15. desember 2010 Rart at ikke trommhinna var sprekt når det væsket ut? Kan legene se dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå