Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 noen som har blitt sykemeldt pga sykt barn? prøvde å spørre om det var noen nav ansatte her før i dag men fikk ikke noe svar.... det jeg lurer på er om det går ann at jeg blir sykemeldt pga jeg har et sykt barn?? er alene med barnet... kan lime inn det jeg skrev før i dag: Hei! jeg er utplassert igjenom kvp i en bhg. jeg har vært sykemeld og hatt noen syktbarn dager. sønnen min er fortsatt syk, men nå har jeg fått beskjed at de tar meg ut av kvp om jeg er mere borte?? altså sykt barn dager... Fått beskjed om at sønnen min ikke kan komme i bhg i denne formen. da han er helt slapp og ikke kan delta på normal aktivitet... jeg alene om omsorgen og har ingen andre til å passe han.... hva i all verden skal jeg gjøre?? jeg kan ikke sende et sykt barn i bhg og jeg kan jo ikke bli kasta ut fra kvp..... håper noen kan svare nå....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Nei man kan ikke bli sykemeldt på grunn av syke barn. Kun for egen sykdom. Det hadde vel heller ikke hjulpet deg siden det er på grunn av fraværet i seg selv de sier du mister plassen og ikke hva du er fraværende for.
Gjest ->>- Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Nei, man kan bare sykmeldes når man er syk. Du kan få en legeerklæring om at barnet faktisk er sykt, og be om at dette godtas (under vanlig arbeidsmiljølov ville det godtas og man ville ha rett til å bruke sykt barn-dager, inntil tyve i året når man er alene - hva som gjelder ved utplassering vet jeg ikke).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Sykmeldinge gjelder vel vare ved egen sykdom ja. Men hvis de godtar sykemlding så må de vel godta syktbarn også? Høres rart ut. De vet jo at barn kan bli syke. Har du ikke krav på syktbarndager da? Hvor i landet bor du da?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 jeg har hatt 3 dager med sykt barn, pga omgangsyke... vi var på legevakta i dag, da fikk jeg beskjed om at han MÅ være hjemme til han begynner å spise mer, og ikke er slapp og sovner overalt... i morgen må kjæresten min som ikke har noe "ansvar" for sønnen min passe han... vi bor ikke sammen engang. mine foreldre er i full jobb og har ikke mulighet. men sønnen min er trygg på kjæresten min så det er ikke noe problem... men jeg vil jo gjerne kunne være der for sønnen min selv når han er syk. han har ikke kontakt med bio far...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå