Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Etter et besøk hos henne igår var jeg helt stum. Hun venter sitt første barnebarn (at hun gleder seg er selvfølgelig koselig, men dette tar kaken:) og hun har (allerede) kjøpt: sprinkelseng, bilsete, badebalje m/stativ, stellebord m/stellematte og en kommode hun har fyllt med klær i str 50 og 56.. Så langt har ikke engang jeg kommet i forberedelsene! rett før vi skulle gå spurte hun mannen min om han kunne montere bilsette bak i bilsen hennes. Noe vi ikke hadde tid til akkurat der og da. Hun jobber 14 dager av og 14 dager på og snakker alle mye om "når lillejenta skal sove her" osv. Blir litt stresset over det hele!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Skjønner du blir stressa, men prøv å nyt det faktum at babyen din allerede har en bestemor som elsker h*n så utrolig høyt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Min svigermor styrte også veldig på. Hun døde da babyen var 4 måneder. Jeg vil anbefale deg å la henne få lov til å kose seg med gleden over å vente på barnebarnet... Det går vel strengt tatt ikke utover deg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 He, he - noe ivrig, ja. Hun blir nok realitetsorientert når barnet kommer og hun ser hvor avhengig det er av mamma og pappa. Synd med alle klærne hun ikke får brukt til babyen, da.. For hun har stæsjet opp til bruk ved besøk? Dere får ikke med dere noe hjem?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Oj hun hørtes ikke god ut. Kanskje du og mannen burde ta dere en prat med henne. Vet ikke om dere er slike foreldre som vil ha barnevakt fra ungen er noen uker slik jeg ser noen gjør, eller om du er som oss som ikke har de på overnatting før de nærmer seg 2 år. Dere burde i alle fall ikke la dere presse til noe som ikke er greit for dere.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Neida, klærne ble kjøpt for og skulle være i skuffen hjemme hos svigermor. Selvfølgelig kunne det var et par anledninger der det faktisk hadde vært praktisk, om lillejenta fikk noe på tøyet feks. Å stellebordet kan komme godt med. Men syntes det er litt drøyt. Nei jeg kommer nok til å ville ha jenta mi hjemme over natten til hun er en god del større enn at hun passer inn i 50 og 56. Å amme er planen og da er ikke overnatning aktuelt den første tiden.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Forstår jeg det rett når dette er noe hun har kjøpt for seg og sin rolle som barnevakt?? Eller har hun kjøpt dette til deg/dere? I første tilfelle vil jeg ikke latt henne kose seg særlig mye lenger, det er jo nesten litt skummelt! Og urealistisk!! Men om hun har gått over styr for gjøre det best mulig for dere, så er det jo ganske harmløst...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Stakkars dame, hun går jo helt av hengslene. Men dette med klærne, når min første var liten var jeg mye hos svigersøsteren min, hun hadde da en skuff med klær klar, og det var så deilig å ikke trenge å ta med noen ting, bare reise dit og være der. Hente vi overnattet også, men da var jo jeg der sammen med vesleknott da. Bruk det for alt det er verdt når babyen er liten og svigermor er så engasjert, hvis dere har et godt forhold. La henne få delta, det dabber av VELDIG etterhvert (eller egentlig ikke, mest merkbart når man får nummer to, at ting ikke er like nytt og spennende mer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå