Gjest Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Kjenner jeg er litt blank nå og skal skrive handleliste for julematen. Hva er MÅ HA for dere i julehelga av mat og digg? Noen som gidder å dele med meg?
Gjest irismor Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 mineralvann farris øl både med og uten alkohol melk brød baguetter, rundstykker røkelaks egg smør fløte rømme sylte grov sennep lefser bayonneskinke makrell i tomat :-) pillede reker gräddost remulade majones gressløk frukt grønnsaker indigrenser til viltgryte indigrenser til taco ribbe (steker den og har som pålegg) potetgull dipp saltstenger marsipan Har ikke planlagt hele handlelisten enda, ligger litt på etterskudd :-) Mangler å finne ut hva vi skal som middager i romjulen.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Pinnekjøtt Ribbe kalkun jårpla (potet) Gulrot Kålrabi Druer krydder ost ritz kjeks ost skinke brød melk smør rømme dip pulver chips barnemat bleier (siste inspurt i hamstringen) agurk ovnsbakt kylling (toro ferdi posepulver NAM! anbefales) m&m nonstop seigmenn brus saltstenger mel sukker melis kokesjokolade kyllingfilet grandiosa kjøttdeig mørbrad biff biffstrimler kremtopper til gubben ris Peppes rømmedressing nachos chips tacolefser salat taco sjell Er ikke helt ferdig med lista men den kommer seg
Gjest happy mom:) Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Vi er hos familie og spiser julaften, 1 juleaften og ute å spiser 2 juledag så jeg slipper å handle julemiddager..veldig herlig! MEN kjøper jo inn endel ekstra godt da... Har ikke skrevet noen liste men kjøper iallefall Masse julebrus (hekta på den brune) Pepsi Max Rundstykker og brød Ost Salami Spekepølse (sånn lang julepølse) egg&reke salat tomat agurk salat mandariner yohurt biola eller cultura poteter gulrøtter kjøttdeig div sauser chips twist nøtter bleier (hamster litt for tiden....) rømme dip taco-ships ......
Happilyeverafter<3 Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Middag Pinnekjøtt Ribbe Julepølse Medisterkaker Kyllingfilet Ovnsmiks kylling Brunsaus Svinekjøttdeig Salsasaus Pålegg Hvitost X 2 Brunost Skinke Servelat Salami Sylte Rull Syltetøy Nugatti Røkelaks Egg Smør Drikke Brus Juice Melk Saft Øl m/u alkohol Snop Potetgull Saltstenger Sjokolade Marsipan Smågodt Nøtter Fenalår Brød Brød Baguetter Knekkebrød Tortillas Frukt/grønt Klementiner Epler Banan Pærer Poter Gulrot Kålrabi Tomat Agurk X 2 Salat Rødløk Mais Paprika Champignon Diverse Sjokoladepudding Vaniljesaus Is Rødsaus Risgrøt Essens Kremfløte Matfløte Youghurt Servietter Tørkepapir Toalettpapir Stearinlys Oppaskmiddel? Har ikke tatt en siste gjennomgang, men tror den skal stemme i år også Jeg har lagret listen på dataen, da det stort sett er det samme vi bruker hvert år, sparer meg for mye planlegging!
stearin Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Ribbe Pinnekjøtt Kålrabistappe (kjøper den posegreia) Rosenkål Medisterkaker Julepølse Røkelaks Sursild (eller julesild?) Ansjos Kremfløte Litt julesjokolade som puttes i en skål hver dag:) Julebrus Mandariner Kalkun Surkål Rundstykker til julefrokost Kom ikke på mer i farta!
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #7 Skrevet 15. desember 2010 Tusen takk, jenter. Dette var snillt av dere!
Fizzymed2små Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 Herlighet som dere handler da:) Glad vi skal bort til familie i jula jeg, hihi:)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Dette er andre året vi feirer jul hjemme hos oss selv og har gjester til middag. Det er litt av en oppgave å handle inn og passe på at man har alt som trengs. Og så er det slik at jeg prøver å ta hensyn til alle som kommer, slik at vi har i hus ting som de setter pris på i julen. Vi skal heldigvis bort på middag et par dager også. Jeg synes det er koselig altså, men den handlelista er lang, enda jeg har vært tidlig ute i år og handlet inn mye tørrvarer og frysevarer tidlig.
Raych Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Hehe, har begynt å skrive på den nå, men den er ikke helt ferdig enda... - Klementiner. - Epler. - Surkål. - Broccoli. - Gulrøtter. - Brun saus. - Kyllingsaus. - Kyllingfileer. - Laksefileer. - Wokgrønnsaker. - Squash. - Babymais. - Druer. - Bananer. - Brødbakeposer (vi baker både fine og grove brød). - Halvstekte rundstykker. - Medisterkaker. - Poteter. - Julepølse. - Blomkål. - Eggesalat. - Italiensk salat. - Kalkunsylte. - Kalkun. - Kremfløte. - Hamburgerrygg. - Hjemmelaget leverpostei. - Rødbeter. - Egg. - Agurk. - Paprika. - Majones. - Kaviar. - Sild. - Smøreoster. - Appelsinjuice. - Eplejuice. - Julebrus. - Juleøl. - Annen brus. - Saft. - Smågodt. - Sjokolade. - Potetgull. - Fruktcocktail (store biter). - Ananas. - Kiwi. - Mel. - Sukker. - Kakaopulver. - Melk. - Yoghurt. - Nøtter. - Gløgg. - Rosiner. - Mandler. - Is. - Vaniljesaus. Kommer ikke på mer akkurat nå.... Noe av dette har vi allerede i hus, men det skal sjekkes før vi drar på handel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå