Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Så i et innlegg for noen dager siden at noen reagerte på at mannen fikk dyrere julegave enn ungene. Hva synes dere så om dette? Guttungen på 3år får LEGO Brannstasjon fra oss, piratskip fra lillesøster og bok+lydbok som ekstragave fra nissen. Jenta på 2år får STIGA rattkjelke av oss + at hun skal få to pakker til, men har ikke bestemt oss enda. Mannen min får kaffemaskin fra meg og blir nok å få noe fra ungene også. Er det feil? Jeg synes jo ungene får utrolig mye, men mannen min sin gave er fortsatt dyrere. Hvorfor skal dette være feil?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Synes ikke det er feil. Her henger vi oss ikke opp i hva gavene koster, men hva man ønsker seg og har bruk for. Ofte kan 4 åringn bli overlykkelig for noe til 300 kr, mens pappaen får jakke til 1500 kr. Ungene teller jo ikke penger...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Enig med 20:05. Barna blir oftere glade for flere små gaver med liten verdi enn en stor dyr en.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 HI her Det var det jeg også mente, så lenge ungene får noe de blir glad for så kommer det vel på det samme va pappas gave koster. Men det var utrolig mange i en tidligere tråd som hang seg opp i dette. Her er det bare 3åringen som vet helt hva det vil si å ønske seg noe, og han får akkurat det han ønsker seg, så julen blir nok stor suksess...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Man må vel bare lukke ørene for alle som mener så himla mye om hvordan man skal organisere livet sitt. Kjøp gaver med hjertet og nyt julen!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Her skal 2-åringen få julegave til 300kr, mens mannen skal få til 6000! Han har vært ekstra snill dette året, he he ;-) Er det ikke mest tenåringer som ruinerer foreldrene til jul? Her jeg bor, har jeg ikke sett en eneste tenåring uten canada goose-jakke - det er jo helt vilt.....:-S
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Den store og grunnlegende forskjellen på voksne og barn er at voksne tar som regel vare på tingene sine mye lenger. En ny voksen "leke" ( eks kaffemaskin) koster mer fordi den skal vare og bli brukt i mange år.. Lego er jo evigvarende, men hvis treåringen fortsatt har alle delene til den og kan sette den sammen igjen når dere skal bytte kaffemaskin så blir jeg kraftig imponert.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Vi bryr oss ikke om det er forskjell på pris på gavene. I år så får hun eldste den dyreste gaven, dette pga at det er noe hun virkelig ønsker seg og kan bruke resten av livet. Hun får en spark, noe som koster mer enn hva de andre får. Det ene året får de dyrere gaver enn andre år osv. Alt etter hva de ønsker seg og hva de trenger. Vi gir ikke kjempe dyre gaver om det ikke er noe spesielt og praktisk. Hvem som får dyrere gave er ikke så viktig heller, kommer ann på hva det er.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Var ikke problemet i den tidligere tråden at mannen fikk leke (playstation), mens ungen fikk dyne og pute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå