Gå til innhold

Dere som er forskere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på hele dagen? Hva består jobben deres av egentlig? Sitter dere og formulerer forskningsspørsmål og gjennomfører studiene hele tiden, eller er det andre ting dere gjør også?

Hvorfor valgte dere akkurat den utdanningen? Er det egentlig noe spennende å ha den jobben?

Jeg har alltid lurt på hva dere egentlig gjør om dere ikke er type "crazy scientist" med hvit labfrakk og hysteri i blikket :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tror mange av de som sitter her inne hele dagen er forskere ja? hehe

Skrevet

Rakettforkere hele gjengen, tipper jeg.

Skrevet

Jeg vil tro at jobben består i å formulere forskningsspørsmål og deretter gjennomføre studiet. I tillegg må nok studien dokumenteres nøye slik at den kan etterprøves etterpå. Det kommer nok i stor grad an på hva man forsker på. Det er langt fra alle forskere som jobber i lab, mange jobber bare på kontor og forsker derfra. Dette kan typisk være forskere som forsker på samfunnsspørsmål, eller juridiske spørsmål.

Skrevet

Nei jeg gjør ikke det,men det komer titt og ofte kommentarer fra folk som poengterer at de er forskere så det kunne jo vært interessant å se hva de det gjelder svarte

hi

Skrevet

Hvorfor spør du? Jeg går ofte i hvit labfrakk og gjør forsøk, og ellers så leser og skriver jeg mye rundt det som skjer på lab'en. Ingen av mine kolleger er "crazy", men vanlig oppegående folk med samme type liv som alle andre....slv om de er forskere. :)

Skrevet

Hvorfor spør du? Jeg går ofte i hvit labfrakk og gjør forsøk, og ellers så leser og skriver jeg mye rundt det som skjer på lab'en. Ingen av mine kolleger er "crazy", men vanlig oppegående folk med samme type liv som alle andre....slv om de er forskere. :)

Skrevet

Er det egentlig noe meningsfylt i å skrive rapporter om hva dere gjør?

Altså, misforstå meg rett, men mye forskning er samfunnsnyttig, det er jeg helt enig i, men er det virkelig så mye nytt å videreutvikle gjennom forskning og starte opp fra scratch med at dere kan fylle en hel arbeidsdag?

Hvilke temaer forsker dere rundt f.eks?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...