Gå til innhold

Vektreduksjon og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god stund nå fulgt et opplegg for sakte vektreduksjon.

Sakte for da får kroppen tid til å vende seg til vektnedgangen, og man lever et mer eller mindre normalt liv slik at kiloene også forblir borte når man har nådd målet.

Her er det snakk om 2 kg i måneden.

Har gått ned fra 110 til 95, men nå er jeg gravid.

Vet at man ikke skal slanke seg når man er gravid, men med slanking mener man vel noe mer drastisk enn dette?

Dette går ut på normalt kosthold, og moderat trening.

Kan jeg fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide 90 kg når jeg ble gravid, drev også med slik vektreduksjon som du driver med. Spurte legen min om hvordan dette var, og han sa at det gikk bra, men har også hatt nok så tett oppfølging i svangerskapet, for å følge med på utviklingen til ungen, nå er jeg i siste trimester, og veier 84 kg, mens ungen ser ut til å veie 14% over normalen, så den lever godt :)

Men gir et tips om det jeg, ta det opp med legen, så får du god oppfølging, og trygger ungen :)

Skrevet

Fortsett med opplegget ditt du! Det gjer ikkje noko om du legg på deg f.eks. 8 kg totalt i staden for 15-20 :o)

Eg gjorde som deg (var 96 kg sist eg blei gravid) og la på meg 9 kg totalt. I første svangerskap la eg på meg 22...

Vi er for øvrig likt på vektreduksjonsopplegget, her har eg gått sakte, men sikkert ned frå 110 kg i januar til 95,5 no. Eg trener litt, begrenser snopet og passar på at eg ikkje et for store porsjonar :o)

Lykke til i svangerskapet, håpar du unngår den store vektauken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...