Gå til innhold

Erfaring ang. abortpillen? Skal ta mine på torsdag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag på sykehuset og fikk nok en bekreftelse på at jeg ikke er gravid lengere. Skulle vært i uke 12 i dag, men det er ikke noe foster i magen. Alt annet er der, men ikke fosteret. Fikk tilbud om utskrapning, men valgte pillen siden det ikke er noe foster der. Sykepleieren mente det ville gå veldig greit siden det ikke skal komme noe foster ut, men klarer likevel ikke å la vær å bekymre meg. Har lest ett par skrekkhistorier på nett. Så trenger noen trøstende ord fra noen som har tatt pillen og ikke vært "døden nær".

Noen som vil dele sin opplevelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en SA og tok denne pilla for å være sikker på at alt var ute. Jeg var ikke døden nær:) men det var ikke smertefritt. Greit å være forberedt på det:)

Skrevet

Fikk en tabelett på sykehuset i dag, så har fått litt menssmerter allerede. Er spent på hvor mye og hvor lenge jeg kommer til å blø etter at jeg har tatt pillene på torsdag. Håper ikke jeg blir altfor dårlig, og at jeg ikke blør i all evighet etterpå. Jeg er ganske klar for å komme meg inn i en normal rytme og bli gravid igjen.

HI

Skrevet

Dem valgte samme metode på meg også. Min historie er lik din. Jeg har blødd i 10 uker nå. Om det er normalt, vet jeg ikke, men jeg skal til GU på fredag. Er litt lei nå for å være ærlig :/

Jeg hadde ikke smerter når det sto på. Ikke litt engang. Men jeg blødde veldig (!) mye. Så garder deg med store bind. Det slutter å blø ganske fort. Så heldigvis pågår det ikke lenge. Altså de kraftige blødningene. Kan tippe det sto på 5-6 timer hos meg.

Morkaken min kom en stund etterpå, og det var litt vondt, for da hadde jeg rier. Og jeg ble litt redd, for jeg skjønte ikke hva som skjedde ettersom det gikk en god stund fra den dagen og til det skjedde. Alt er individuelt, men man overlever det fint. Tror kanskje den psykiske delen er verst :(

Ønsker deg lykke til og sender deg en klem :)

Skrevet

Tusen takk :)

Blødd i 10 uker? Huff det hørtes ikke bra ut. Håper jeg slipper det. Satser på at jeg også slipper unna så mye smerter. Sykepleieren mente at jeg mest sannsynlig ville blø lite og ha lite smerte siden det ikke er foster som skal ut. Krysser fingrene for at hun har rett :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...