Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Jeg vet vi alle er enig i at det selvmordsbombere gjør er helt forkastelig, alikevel i kjølvannet av mye av det som har kommet frem via wikiliks så lurer jeg litt på om dette er noe vi alle kunne ha blitt dersom man ble presset eller hjernevasket lenge nok. England/Irland har jo en mye lenger historie med bomber av ulike typer enn USA men vi så aldri England lage parkeringsplass av Irland av den grunn. Hva med det som skjer i Gaza? Jeg tenker av og til på de som er der og er glad det ikke er meg, men hva om det var meg? Hva om jeg ble vitne til at mitt eneste barn ble lemlestet og drept forran mine øyne, ville jeg noen gang kunne gå tilbake til et "normalt" liv? Jeg vet ikke, jeg kan ikke tro jeg hadde klart det og med det sinnet og hatet jeg nok hadde hatt inni meg da så tror jeg faktisk at jeg kunne ha endt opp som selvmordsbomber mot de som hadde gjort dette eller mot de som hadde snudd seg bort. Jeg stoler ikke på at USA skal ordne opp i verden, jeg har aldri gjort det heller, men av og til så føler jeg at jeg skulle gjort mer for de som ikke blir hørt. Selv synes jeg wikiliks faktisk gjør en bra jobb og jeg lurer på om amnesty kommer til å dukke opp om han blir sendt over til USA. Hmm...ble litt rotet dette, men det er bare noen tanker jeg har gjort meg det siste året. Ja jeg vet at vi kan risikere å oppleve selvmordsbombere i byen jeg bor i og jeg skulle virkelig ønske det ikke var slik, men hva kan vi egentlig gjøre for å stoppe det?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg tror at for å kunne bli selvmordsbomber så må en være mottakelig for religiøs påvirkning. Det vil si ha dårlig selvtillit, spesielt i form av liten tro på egen dømmekraft slik at å bli styrt av hva som helst og hvem som helst er ideelt. En har jo også sett at høyt utdannede har en lavere frekvens av sterk religiøs tro, så det å være lavt utdannet i tillegg til å ha dårlig selvtillit vil nok øke sjansen for å ha tilbøyeligheter til å bli fanatisk og til slutt bombemann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå