Gå til innhold

Noen her som har brukt proteinpulver sammen med trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tips av ei venninne om å drikke proteinshake etter trening. Gjerne en med lav glykemisk index.

Trodde proteinshakes var for de som bygde store muskler ? alà disse som står bakerst på studioet og pumper jern :)

Mitt mål med trening er å bli kvitt trøste-seg-kilo og få trent opp de største muskelgruppene.

Jeg følger et lavkarbo light kosthold. Dvs jeg kutter kun ut potet,ris,hvetemel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt proteintilskudd i åresvis(ikke nå lengre, men)

Et rent proteinpulver inneholder ikke karbo(dvs noen av de har 5 gram eller noe), så det trenger du ikke tenke på engang, bare spesifiser at du skal ha rent protein, så får du riktig type.

Alle trenger protein, ikke bare de som ønsker store muskler. Nå kan du få det du trenger gjennom vanlig mat, men mange sliter med å få nok protein gjennom den maten de spiser, så da kan et proteintilskudd være greit.

Rett etter trening er det raske karbohydrater du trenger, ikke såmye protein, så spis en banan eller noe først, så kan du heller ta en proteinshake en halvtime etter, med et påfølgende måltid som består av både karbo, protein og sunt fett.

Evt. kan du bruke proteinshaken som et mellommåltid, sammen med litt frukt og nøtter.

Det er uansett det totale inntaket av protein, karbo og fett ila hele dagen som er viktig, ikke alltid når på dagen det taes inn.

Trener du hardt og tømmer glykogenlagrene dine, så kan det dog være kjekt å fylle på litt rett etter, derfor er banan, riskaker eller annen lettspalta mat greit å spise, ellers kan du fort bli kvalm og svimmel.

Skrevet

okei! Jeg trener 4 dager i uken 1,5t pr gang. Pleier å spise en banan etter trening, ja :) Har merket at man blir veldig svimmel og rar om man ikke gjør det.

Da skal jeg få tak i reint protein et sted :) Tusen takk for svar!

Skrevet

:-)

Ikke så gøy å gå i bakken, så det er lurt ja! Særlig om du spiser mye lavkarbo, og er følsom på lavt blodsukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...