Gå til innhold

trenger litt hjelp. er konstant trøtt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er litt hysterisk fortiden så jeg må være i rommet hans mens han sovner. i går la jeg meg på gulvet (kan ofte være der 3-4 timer) og jeg er så dødstrett hele tiden at jeg liksågodt la meg ned. 1845 la jeg meg ned. sovnet med en gang. våknet 2355 av å ha vondt i ryggen så gikk og la meg i sengen. der sov jeg til sønnen min våknet kl 830 i dag. stuptrøtt måtte jeg stå opp, levere han i barnehagen.nå er jeg endelig hjemme og skal sove igjen.

hva er galt med meg? klarer liksom ikke å gjøre annet enn å sove. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være lurt å få testet stoffskiftet (om det er for lavt, for eksempel). Finnes i så fall medisiner mot det.

Skrevet

Kan det være mørketiden? Jeg reagerer på mørketiden, er konstant trøtt (men klarer dessverre ikke å sove).

Skrevet

Tenk gjennom korleis du har det sånn til vanleg:

* får du nok søvn? (ca 8 t i døgnet)

* får du i deg nok og riktig mat?

* får du nok frisk luft?

Om alt dette er på stell, bør du ta ein tur til legen og ta nokre blodprøver; stoffskifte, vitaminer, jern.

Eg har hatt periodevis veldig lave jernlagre, og kunne sovne kor som helst, når som helst. Var eg heime med ungane på dagtid låg eg på golvet og kjempa mot søvnen mens eg prøvde å "leike". Sovna i det sekundet eg høyrde mannen komme gåande rundt huset etter jobb, då visste eg at han kom og overtok ungane. Sov 10-12 t i døgnet og følte meg ubrukeleg.

Jernmangel kan gje symptom som er skummelt like symptomer på depresjon.

Skrevet

legger meg senest kl 21 og står opp mellom 8 og 9. sover fra 11 til 15 på dagtid. sorry for sent svar men sovnet.

mat? nei, er kvalm hele tiden. og hele tidne trøtt. får nesten ikke i meg noen verdens ting. frisk luft? får i meg 2x45 min hver dag. til og fra barnehagen, henting og levering.

får ta meg en tur til legen. håper jeg orker å dra bort. er helt utslitt etter levering og henting... ikke noe moro å oppleve dette :( er bare 13 uker gravid også :(

men nå skal jeg sove igjen. god natt

Skrevet

Det er helt vanlig når du er gravid. Be de sjekke jernnivået, mulig du kan bli bedre av litt jerntilskudd.

Skrevet

takk, jeg unnlot å nevne at jeg er gravid fordi har vært så trøtt i ett år og har bare vært gravid i 13 uker. lurer på hvordan det blir når jeg kommer lengre på vei og særlig hvordan det blir når jeg blir alene med 2 barn.. hurra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...