maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Sliter så fælt med hjemlengsel.. Har ikke bodd i nærheten av mamma og pappa siden videregående,flyttet hjemmefra for litt over 8 år siden. Etter det har jeg studert, og havnet tilslutt i hjembyen til samboeren min. Er ca 600 km hjem til familien,så ikke bare bare å svippe hjemmom. Og siden det er vestlandet med elendige veier og ferjer både her og der tar kjøreturen fort 12 timer. Har fått enda mer hjemlengsel etter at jeg fikk barn,og spesielt nå som det nærmer seg jul. Håper å en dag flytte hjem! Dagens syteinnlegg :-)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Jeg skjønner deg godt jeg. Har svigerforeldre ti min unna, og mine litt over en time. Vi har nylig flyttet slik at vi kom nærmere alle. Jeg kjenner at etter jeg har fått barn, så har jeg fått et annet perspektiv. Blitt enda mer opptatt av tradisjoner og å legge tilrette for at besteforeldrene skal få se barna så mye som mulig. En ser hvor viktig familien blir. Håper det går seg litt til for deg, eller at dere kan flytte nærmere etterhvert. Lykke til med julefeiring! En må bare gjøre det beste ut av det man har.
2 søte små:-) Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Hei! Er i akkurat samme situasjon som deg! Mitt høyeste ønske er å bo nærmere min familie og barndomsvenner. Har fått venner der vi bor, men det er allikevel ikke set samme som de gode gamle.. Familien til min samboer er ikke langt unna nå, men de er så utrolig opptatt, så vi ser lite til de. Tar "bare" 4 timer å komme seg hjem om alt klaffer med fly fra Rygge, men det er ikke bare bare å dra hjem når man ønsker.. Håper også en dag å flytte hjem, men sambo må ha lyst han også. Vi har det jo fint der vi bor nå også, men føler noe manger..
Gjest yrild Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Hadde hjemlengsel de første 10 årene, men nå har jeg byggelt opp et enttverk her nede som gjør at hjemlengselen kun er intens rundt 17 mai (siden jeg bor i utlandet) og til jul (når vi av en eller annen grunn ikke er i Norge). Må hjem minst 3 ganger i året da!! Og er heldigvis lærer så jeg har ca 7 uker i året i Norge :-)
Gjest yrild Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 huff så mange leifer... Ville bare si at jeg har full medfølelse :-) ∆lem
gærne ko Skrevet 15. desember 2010 #6 Skrevet 15. desember 2010 Hei. Skjønner deg så godt. Har det sånn sjøl også. Har budd i Trondheim i 12 år, har fått barn og er frå Vestlandet. Det tar 8 timer å køyre heim, så vi ser min familie bare 3-4 ganger i året, og det er altfor lite for meg. Vil så gjerne bu så nært at vi kan treffast en ettermiddag eller ha søndagsmiddag sammen om vi vil det. At en kan treffast uten at det er stress og en skal rekke mest mulig på kort tid. Min samboer har all familie mellom oslo og kristiansand, og vil gjerne flytte til sørlandet. Det vil ikkje eg, då blir det jo heilt umulig å treffe min familie, jo. Håper også å kunne flytte heim en dag
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2010 Nei det er ikke noe kjekt! Er misunnelig på venninner som har kjærester som er fra samme sted, så heldige de er! Skulle ønske det var mulig å bo et sted uten at noen av oss er nødt å "ofre" familien.. Savner som du sier å bare stikke innom en tur, spise middag sammen..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. desember 2010 #8 Skrevet 15. desember 2010 skjønner hva du mener ja... Familien min bor ca 65 mil unna.. Og familien til samboeren min bor 100 mil unna.. Kjenner det godt ja spesielt vel jul og 17.mai at det er noe som mangler. Er jo ikke bare bare å kjøre ørten mil på bare noen få dager heller... Jeg har og lyst til å flytte nærmere hjem, men gubben vil ikke det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå