Gå til innhold

Hva har dere til dessert på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Supperådet
Skrevet

Min familie har alltid hatt multekrem og krumkaker, mens mannens familie har riskrem.

Vi liker egentlig ikke noen av delene og prøver å finne "vår" juleaftendessert, men finner liksom ikke den eneste ene:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riskrem :)

Gjest Supperådet
Skrevet

Karamellpudding og is som i kombinasjon? Det hørtes merkelig ut...

Skrevet

Jeg er vokst opp med englelapskaus. Av en eller annen grunn kaller vi det englelapskaus på juleaften, mens det heter fruktsalat resten av året :o)

Godt og frisk dessert etter all den tunge maten.

Skrevet

Vi har som regel litt forskjellig, men det de fleste ender opp med å spise mest av er is. Pleier å kjøpe en god is, ikke bare en vanlig, kjedelig en.

Skrevet

her er det hjemmelaget både riskrem og rød saus...

Skrevet

Vi har riskrem, mannens familie har dronning maud pudding, ok begge deler.

Skrevet

Rød sauspå juleafta? Må i det misnte har rørte frosne jordbær, synes jeg.

Skrevet

Riskrem med rød saus. Jeg fordrar ikke sausen da, så jeg spiser kun riskremen. Evt. om vi spiser hos mine foreldre, så tar jeg med egen jordbærsaus som jeg - utskuddet - kan sitte og spise for meg selv. Hehe.

Skrevet

riskrem med rødsaus og så har vi himmelsk-lapskaus(fruktsalat) med krem/is.

Skrevet

Fruktsalat med vaniljesaus! Barnevennlig, friskt og godt. :)

Skrevet

Riskrem! Beste desserten i verden :)

Skrevet

Hjemmefra er jeg vant til himmelsk lapskaus med krem til dessert, mens mannen er vant til riskrem; derfor har vi begge deler nå ;)

Jeg liker ikke riskrem, og synes det er frisk og godt med den hermetiske frukten etter det tunge julemåltidet... Men vil jo at mannen skal få det han liker best også, og det er jo superenkelt å lage riskrem :) (Har rød saus til riskremen...)

Skrevet

Vi har riskrem (med mandel) med saus. Har som regel både rørte jordbær og butikksaus, jeg er så sær at jeg liker best bringebærsausen fra pose hehe :-)

Skrevet

Men som et tips til julaftendessert, hjemmelaget karamellpudding! Det er jo bare såå godt :-)

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding og berlinerkranser:)

Skrevet

Vi har Dronning Maud pudding...:) Den er absolutt verdt et forsøk om du aldri har smakt den!

Skrevet

Jeg må ha riskrem med rød saus, når jeg feiret jul hos min ex-svigerforeldre så hadde de ikke dessert, så det første jeg gjorde når jeg kom hjemvar å spise en stor bolle med riskrem. Det må til for å få julestemning.

Jeg er vant med å ha riskrem, rødsaus og jordbær. De som ikke er så glade i riskrem spiser jordbær med fløte. Noen spiser riskrem med jordbær.

Gjest amandine
Skrevet

Hoffdessert! Ingen over ingen ved siden! Mandelmakroner dynket i likør står over natten, dekkes med krem og mørk smeltet sjokolade og servert på sølvstettefatet etter oldemor.

Skrevet

Vi har dessert annethvert år, siden jeg ikke er vant til dessert på julaften, vi har heller risengrynssuppe med rosiner før maten. Når vi har dessert pleier det å være multekrem, men det kan også være riskrem.

Ellers har vi fruktsalat med is eller dronning mauds med bailyes istedenfor portvin på nyttårsaften.

Skrevet

Hjemmelaga karamellpudding og riskrem, to familier og to tradisjoner :)

Skrevet

Multekrem.

Men om noen vil prøve noe nytt, anbefaler jeg boka til Lars Lian "Søtt for gud og hvermann"

Der var det oppskrifter på mange fristelser!!

Skrevet

Har vokst opp med hjemmelaget karamellpudding og krem på julaften, så da er det det jeg også serverer. Fra barndommen er jeg vant til råmelk(rett fra kua, altså), men jeg kjenner ingen med gård her, så da blir det bare H-melk.

Hjemmefra har jeg også hatt multekrem i strull-beger etter desserten, når vi åpner gaver og spiser julekaker og godis men jeg kan ikke lage strull, og egenplukkede multer er det ikke flust av her i hovedstaden, så da utgår det enn så lenge.

På 1.juledag har vi riskrem med bringebær eller jordbær til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...