rosa og en blå Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 har no ei linse bak øyet eller inni øyelokket (kjennes slik ut) øyet rødt og grønt.. har gått 4 timer nå..
mamman til to gutter Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Den ligger nok godt brettet mellom øyet og øyelokket, langt opp, eller så har den fallt ut av seg selv og du er rød og sår fordi du har plukka mye i øyet... Mest sannsynlig er den fortsatt der og da kan det hjelpe å spyle med masse linsevæske/saltvann under øyelokket. Det letteste er å få noen andre til å gjøre det for deg, de bør løfte opp øyelokket mens du se så langt ned du klarer og så spyler de oppunder øyelokket, da skylles den ofte nedover sånn at den syns og det går an å ta den. Alene er det ikke så lett å få til. Hvis du ikke får det til selv, så slutt å plukk på øyet og så går du til optikeren din i morgen og får hjelp til å få den ut.
Lemonia Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Prøv å finne ut omtrent hvor på øyet linsen befinner seg, lukk øyelokket og "massér" linsen framover med fingeren slik at du kan ta den ut som vanlig.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Hvis du har de dråpene til å gjøre oyne fuktig kanskje? Det har hjulpet meg før. Mange dråper og så løfte litt på øyelokket og dytte litt. Ellers må jeg si at det har faktisk skjedd meg flere ganger at jeg ikke får dem ut i det hele tatt, blir bare "borte" liksom. Våkner som regler noen dager/uker etterpå og linsen ligger på kinne. Ekkelt, men det går over
rosa og en blå Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2010 uker? JA, de har jo skjed før, men ikke så vondt som nå- og ikke så lenge. øyevann har eg tomt for. (bruker dagslinser)
mamman til to gutter Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Saltvannsdråper til nesa kan også brukes i øyet hvis du har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå