Gå til innhold

Enkelte foreldres utsagn gjør meg sint og lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stod i kassen på lekebutikken, foran meg var mor og datter. Datteren har med seg en leke og spør i kassen hva den koster. Den koster 130kr og såvidt jeg fikk med meg hadde datteren dette +litt til i lommeboken sin, men ønsket ikke å bruke det opp. Moren drar opp kortet sitt og trekker det mens hun sier til barnet ditt: Du er faen meg så bortskjemt at jeg spyr av deg! Jeg ble helt satt ut. Tenk å si noe sånt mens hun trekker kortet? Det er jo hun som er forelder og sånn som jeg ser det er det som gjør barnet bortskjemt. Syns det var triste greier. Hva syns dere om dette?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.

Den var drøy! Her er det jo tydeligvis barnet som får gjennomgå for mora sine (muligens) dumme valg.

Vi som voksne har jo ansvar for å lære ungane verdien av pengar og ting, ein *må* jo lære at for å få noko (i dette tilfellet: leiken) så må ein vere villig til å gje slepp på noko anna (her: sparepengane).

Ikkje rart om mora synest jenta er bortskjemt, men ho har nok ein god del av skulda for det sjølv.

Trist for jenta at ho ikkje får lære desse tingene som ho vil trenge.

Skrevet

Snakk om å gjøre barnet sitt en bjørnetjeneste...og attpåtil prøve å gi vesla dårlig samvittighet.

Skrevet

uff høres jo helt forferdelig ut...

• 2 uker senere...
Skrevet

Denne mamma'n må jo ha misforstått noe grunnleggende. Det er faktisk hun som er problemet i denne situasjonen, og ikke nok med det, men hun legger all skylda på ungen. Det er like tankeløst som når foreldre legger skylda på barna når barna er overvektige eller har hull i tennene pga. manglende tannpuss. Hva mer skal man tenke om det?

Skrevet

Merkelig oppførsel. Hvorfor sa hun ikke til jenta at hun heller måtte finne noe annet om hun ikke ville bruke alle pengene sine da? Stakkars jente.

• 3 uker senere...
Skrevet

Stakkars lille jente... Når man selv velger å kjøpe leken til barnet, har man ingen verdens grunn til å være så stygg i munnen.

Hadde det vært jeg som sto i kø bak dem, tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å la være å snakke til henne, for det der er psykisk mishandling

Skrevet

Jeg angret etterpå, skulle ønske jeg hadde sagt noe. Men jeg ble så satt ut i øyeblikket.

Skrevet

Psykopatiske trekk i den moren..

Veldig spesielt å snakke sånn til barnet sitt. Og jeg tenker at dama ikke kan være helt mentalt stabil.

Stakkars barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...