~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Det er mulig hun ser litt dårlig. Ser ikke hva som står på tavlen, og en sjekk hos helsesøster tilsier at hun muligens ser litt dårlig. Var kun nederste rekken på tavlen hun ikke så. Skal til øyelege i morgen for å sjekke nærmere. Men hva skjer egentlig der? Hvordan sjekker de synet? Hva skjer videre om hun faktisk ser dårlig? Hva blir evt dekket av NAV?
3småtroll♥ Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Hos øyelegen vil de nok gi henne noen øyedråper som gjør at pupillene utvider seg veeeeldig (og hun da ser veldig tåkete) for å sjekke synet hennes. Dersom hun skjeler også vil hun bli henvist til en ortoptist (spes. på skjeling) Kan hende hun blir henvist til uansett. Det er hvertfall slik det har blitt gjort med begge jentene våre;) Dersom barnet skjeler eller har skjeve hornhinner mer enn så- og - så mye, kan NAV dekke glass og 3-400 kr. av infatningen.
Mille** Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Snupp har akkurat vært hos øyelege pga at hun ikke "bestod" synstesten hos helsesøster. Hos øyelegen sjekket de om hun så tingene på tavlen, hun fikk forskjellige typer briller på seg for å sjekke synet, og de tok bilde av øynene hennes. Ingen øyedråper altså. Hun hadde perfekt syn, og det hadde jeg også. Han tok div undersøkelser på meg først, for å ufarliggjøre de litt for snupp. ;o) Lykke til! Hva som skjer videre kan jeg heldigvis ikke svare på. ;o)
rosa og en blå Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 jenta vår på 4 år, tok 3 tester på helsestasjon og en hos legen for å bekrefte at hu ser dårli. vi kom til øyelegen, og der fikk øyelegen henne til å tippe på de som hun sa hun ikke såg. tippet rett på alt. men for å virkeli teste om hun er god i tipping, så fikk hun en dråpe i hvert øye, så vente i 30 min (el noe sånt) då skulle hun kike i ei maskin som las resultat. hun har normalt syn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå