Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Jeg vasker både jenta mi på 2 år og gutten min på 2 mnd i vasken ved stell, med bare vann uansett om de har tisset eller bæsjet. Bruker av og til Mesoft. Har inntrykk av at de fleste bruker våtservietter...?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Jeg vaskr 1åringen under vasken, hun tåler ikke våtservietter.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Har selv bare brukt Mesoft. Noen ganger med medisinsk grønnsåpe, men oftes bare vann. Etter bleieslutt synst jeg det holdt å vaske underliv ved bad/dusj som de har annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Vasker også i vasken, og bare med vann. Av og til kanskje med litt uparfymert intimvask, men sjelden. Den ene gangen jeg i nøden prøvde våtservietter fikk ungen min utslett...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Vasker m vann under vasken, av og til med neutral såpe el.l..Prøver å unngå våtservietter annet enn på tur o.l.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Jeg vasker også i vasken. Har aldri hatt våtservietter: Ikke det at det er noe prinsipp, men jeg har ikke sett behovet når vannet er rett der.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Vasker med tørr engangsklut (feks Mesoft), men holder han ikke under vasken. Bruker bare våtserviett når vi er på tur. Vasker bare ved bæsjebleie.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Vasker under vasken eller med klut som er vann på. Våtservietter er kun når vi er på tur. Brukte Mesoft når de var baby, men ikke når de ble større. Men, vasker du ved tiss også? Je har fått beskjed om at man ikke skal vaske dem etter hver tissebleie på dagtid, bare lufttørre litt før ny bleie. Er noe med at en vasker vekk hudens naturlige beskyttelse om en vasker/skyller dem for ofte. Altså bæsjer ungen ofte, så må en jo, men det er ikke så lurt med kun tiss.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Har ikkje bleiebarn lenger, men har ikkje brukt våtserviettar på nokon av ungane. Lille hadde/har så veldig følsom hud at ho blei/blir sår/prikkete av alt og ingenting så det turde eg rett og slett ikkje. Eldste hadde nok sikkert tålt det (brukte det vel på ferie ein gong), men for oss har det alltid vore minst like greitt med klut og vatn (mesoft på tur).
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Vasker med papirkluter og vann. (Liker faktisk godt de papirklutene til euroshopper) Eldste tålte overhodet ikke Natusan våtservietter, så da gikk jeg over til et annet merke (mener det var et av billigmerkene som også kom godt ut i en test) - og brukte kun ved behov, som ute på tur og lignende. Samme filosofi har jeg hatt på vesla. Papirkluter til vanlig, våtservietter dersom nødvendig. (Men aldri mer Natusan!)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Jeg vasker 2 åringen i vasken om morgenen, men etter bæsjebleier ellers på dagen bruker jeg våtservitter. 3 åringen dusjer jeg i badekaret hver morgen, men nå som hun er sluttet med bleie også om natta tror jeg at vi skal ta det annen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Er forresten ikke fan av å vaske bæsj under kranen i vasken. Der legger barna tannkoster og vaskekluter, gnir inn hendene osv, og jeg gidder ikke dra fram vaskeutstyr for hver skittbleie.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Jeg vasker med fuktig klut morgen og kveld og bæsjebleie skiftes med fuktig Mesoft - bruker bare vann. Vasker ikke etter tissebleie på dagtid. Våtservietter er vel litt ut, er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå