Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Eller? Jeg har akdri sett på det, men det dreier seg om slåssing og dreping? Sønnen min på snart 7 spiller, eller ser på at andre spiller, på skolen. Kjenner at jeg er litt i tvil om det er greit? Han får jo lov til å spille super mario, det er jo også dreping, men på en annen måte føler jeg... Er jeg på jordet? Er det ikke så ille?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Det er det gode mot det onde - akkurat som i eventyr. Star Wars ligger jo i ordet da. Krig, men uten blod. Er mer monster - ikke så farlig mener jeg. Min gutt på 5år får se Star Wars og han er helt fasinert av kostymene. Men har aldri sett spillet da. Husk at selv Askeladden fikk trollet til å ta en kniv i sin egen mage. Neida, det betyr ikke at man skal vise vold til barn, men man kan se filmen ann.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 ja, mulig det ikke er så ille. Takk for din mening:-) Jeg har nok bare fordommer, og kan lene meg litt tilbake og tenke på at skolen er kompetente til å passe mitt barn:-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Krig er vold, og det er det like greit at ungene lærer seg først som sist. Vi vil vel ikke ha en gruppe voksne om 20 år som tror soldater reiser rundt i verden for å klappe kattunger. Aner ikke hvordan spillet er, men filmene er ikke spesielt voldelige (ikke nærbilder av lik og ikke seigpining o.l), men en beretning om krigen mellom jedi-ridderne (de gode) og emperiet (de onde). Mine favorittfilmer i ungdomsårene..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 hehe, du har selvfølgelig rett 19:49 :-) Når det er sagt, så er det likevel ikke greit å se på vold som underholdning. Det er vel ikke verre enn super Mario og Espen Askeladd som kjører kniven i trollet. HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Star Wars er vel noe jeg kalle gladvold. Tror ikke man ser noe særlig blod i filmene. Man har jo feks Lego Star Wars beregnet på mindre barn, helt harmløst.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Gladvold er et ord jeg forbinder med formålsløs vold - vold for gledens skyld, og dermed helt forkastelig. I Starwars forekommer ikke lystmord og andre forferdeligheter..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Men. I motsetning til super Mario osv, så har ungene en tendens til å herme voldelig lek etter å ha sett star wars. Jeg syns mye av det ungene i dag forventer å få se er helt forferdelig. Jeg har sett star wars, og liker filmene, men aldri i livet om min 4 åring får se dem før han er ti minst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå