Gå til innhold

kan man be om å bli satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

termin i morgen, men om lillemor ikke kommer ut, kan jeg be om å bli satt i gang da ? vil helst ha ut babyen nå FØR jul å ikke mitt oppi den...

men går det ant? har jeg noe å si eller må jeg bare vente til dem bestemmer att hun kan komme ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er de noe restriktive med igangsetting. Så du har lite å si når det kommer til det.

En igangsatt fødsel blir sett på som risikofødsel, og det vil de unngå så lenge de kan. Det beste for deg og babyen er at det får skje naturlig, så langt det lar seg gjøre.

Det må nok en bedre grunn til enn at du ikke vil føde i jula.

Skrevet

Hvorfor er en igangsatt fødsel en risiko fødsel? Dette har jeg ikke fått med meg.

Ved igangsettelse, så er man jo PÅ sykehuset med kyndig personell hele tiden, kontra å plutselig få rier for så å føde på en øde vegstrekning på veg til sykehuset? ( satt på spissen..)

( ja, dette er kanskje et tåpelig spørsmål for dere som vet svaret, men jeg lurer oppriktig )

Skrevet

Det er jo lov å spørre, men jeg tviler sterkt på at du blir satt i gang pga at du ikke vil få baby midt i jula.

Skrevet

Leste på riksen sine sider om igangsetting av førstegangsfødende- 25 % av fødslene ender i keisersnitt, og 25 % må taes med tang/vakum.

50% får altså komplikasjoner som er ganske heftige....

Jeg ville også ha igangsetting egentlig, men etter å ha lest det; vil jeg heller ha en unge i jula altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...