Gå til innhold

Jeg må være verdens værste stemor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

som gikk så langt som å få barn med biomor sin eks, når biomor er ufrivillig barnløs. Ikke forstår jeg hvordan det er mulig å være både barnløs og ha barn på en og samme tid.

Men siden biomor alltid har rett og stemor alltid gjør alt galt i følge damene på dib, må jo jeg være den værste og mest hensynsløse av alle stemødre der ute i den vide verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsåvidt enig med deg, men jeg skjønte ikke poenget helt....

Skrevet

ja stakkar stemor, ALLTID stakkar stemor...bah!

Skrevet

Mulig jeg er trøtt etter lang dag men denne klarte jeg ikke helt å forstå? Er du stemor til ingen eller er biomor ufrivillig barnløs til et barn??

Skrevet

HI her

Jo altså, jeg er stemor til 3 barn, og har ett barn med barnas far. Biomor og ny mann har ikke fått felles barn selv ennå. Biomor går rundt og anklager meg og min mann for å være lite hensynsfulle fordi ho er ufrivillig barnløs (noe jeg mener ho ikke er da ho har 3 barn).

Skrevet

HI her igjen

Hvilken bit er det du ikke forstår?

Måtte bare ha en letter utblåsning da bio mor nok engang gjør meg til den slemme fordi vi har fått ett fellesbarn. Og jeg vet at her inne er det ikke støtte og hente for andre en de som er biomødre, da stemødre er og forblir onde akkurat som i eventyret fra vi var små.

Skrevet

Når man ikke lykkes i å få nummer fire er man ikke barnløs, man er velsignet med tre barn.

Skrevet

Jeg skjønte hva du mente å si...men det er nok fordi jeg la godviljen til ;-D

Godt med en utblåser av og til:-) Det er nok du som stresser biomor opp, slik at hun bare tenker på deg og ergrer seg når hun har sex. Kan bli barnløs av å ikke ha konsentrasjonen på topp vet du ;-D

Misunnelse kan også være en stressfaktor som spiller inn. Viktig å være avslappet når en lager barn =)

Skrevet

Oki, da er jeg med.

Det høres ut som ei som umulig kan ha det bra med seg selv.

Trist at det skal gå utover andre.

Skrevet

HI her igjen

Nei ho har det nok ikke godt, og jeg kan forstå at det er tungt å slite med å få flere barn, men jeg synes ikke det gir ho noen rett til å klandre oss for at vi har fått felles barn. Vi måtte og skaffe barnevakt til minsten under de storebarnas juleavslutinger fordi biomor ikke kommer hvis fellesen her er med. jeg kunne ikke bli med på sommeravslutingene fordi jeg var gravid og biomor ikke ville se meg gravid. I helga kunne vi ikke på kjøpesenteret fordi biomor skulle handle julegaver, det hadde barna fått beskjed om å informere oss om. Hadde ho bare kunne gjort ting litt diskret bak barnas rygg, hadde det i hvertfall ikke gått utover de.

Skrevet

Jeg kjenner damer som sliter med å få sitt FØRSTE barn, og de ville blitt rimelig irritert om de hadde hørt en annen dame klage over at nummer fire ikke kom...

Jeg skjønner at folk ønsker seg flere unger, men ærlig talt!

Skrevet

Er det virkelig mulig. Hun kan da ikke diktere deres liv. Hadde eksen til min mann oppført seg slik hadde med viten og vilje befunnet meg med både gravidmage og baby på steder hvor jeg visste hun kom til å være. Hun kan ikke regne med at dere setter livene deres på pause fram til hun og den nye mannen klarer å få til en unge... Høres ut som en lite voksen person.

(Jeg har selv nettopp hatt en SA, men klarer likevel å glede meg over den ene kollegaen min, som er 2 mndr lenger på vei enn det jeg skulle ha vært.)

Skrevet

jeg skjønnte også hva du mente lol

Men det er nok fordi jeg selv er en ufrvillig barnløs biomor til 2 lol

Altså:

* Jeg er mamma til 2 unger med min ex

* Jeg er i et nytt forhold og vi strever virkelig med å få egne barn.

Ergo er ikke JEG, men VI (jeg og min samboer) ufrivillig barnløse (egentlig han).

Men syntes jo at biomor i ditt tilfelle høres noe sær ut... hun kan da ikke nekte andre å få barn selv om de strever!

Skrevet

Kjære vene, dette høres ille ut!

Skal deres felles barn liksom ikke eksistere pga en dame ikke kan få barn med sin nye mann? Da bør hun muligens gå dypt i seg selv og revurdere et eller annet. Hva vet jeg ikke, for det nok komplisert så det holder, men noe må hun finne på.

Men- stemødre er ikke alltid den verste i slike settinger. Jeg vil si vi er rimelig oppegående og fornuftige. Vi ser masse utenfra som biomødre ikke ser. Selvfølgelig er det lett å si at biomor ikke bør gjøre slik eller sånn, og at vår metode er mye bedre. Fordi vi ser ting fra et annet sted.

Mange biomødre er nok fornuftige og kloke, men vi hører sjelden om de her på disse sidene. Det er synd, men det lager ikke like "gode og opphetete" debatter. Så stemødre som kommer med et hjertesukk eller fem her inne, må bare innfinne seg med at det kommer masse dritt.

Innerst inne vet vi at vi gjør vårt beste, men det er tydeligvis ikke bra nok for alenemødrene her,. (De som ikke bor sammen med BF og mottar div ytelser fra NAV.)

Jeg har et stebarn som har et skyhøyt fravær fra skolen, det hjelper ikke et gram å prøve å få biomor til å skjønne hvorfor.

I dag feks, har stebarnet vært hjemme (tror jeg) og sittet på MSN fra 11 til 18. Dette har jeg funnet ut fordi hun har vært pålogget hele denne perioden. Nei, jeg har ikke sittet pal og fulgt med, jeg har vært innom og sett i blant. Og denne har migreneanfall støtt. Å gjøre noe med årsaken til anfallene, DET vil ikke BM.

Lykke til HI, det er en tøff verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...