Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Min ganske vanlige baby på 12 mnd og 5 dager kan bla dette: Krabbe klatre opp trappen reise seg opp uten støtte Spise med gaffel Drikke av kopp Peke på ting vi snakker om (mammas nese, klokka, bananen, trappa, bilen osv) Av beviste ord sier baby "mamma, pappa, se, sitte og der Klappe Leke "hvor stor er..." med armene Moro å høre hva deres babyer gjør.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Min på 13 mnd kan: Gå Reise seg opp uten støtte krabbe opp trappen svinge seg rundt i ring danse Spise med skje/gaffel (halvparten inn - resten ut) drikke av kopp Gi tydelig uttrykk for det han vil, peker klappe vise hvor stor han er "hjelper" til med å ta på sko, klær (stikker fram armen/bena osv) Forstår det meste vi sier til han Peker på de forskjellige tingene i pekeboka som vi sier navnene på Gir koser både til oss og lekene sine slengkyss Sier: "Ha" "komme" "mamma" "pappa" "grrr" - tigerlyd "oi!!!" m.m Fantastisk nydelig alder på guttungen Nyter hver dag!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Gutten min på 12 mnd sier 4-5 ord. Krabber og går om hverandre. Kan håndbevelgelsene til et par sanger. Klapper, vinker, prikker med pekefingern og viser "høyt opp i lufta" Drikker av flaske, men holder selv Elsker å lese bøker og kan både "lukte" på blomstene og "spise" maten i bøkene Leker "gjemme seg - finner deg", "nå kommer jeg og tar deg", "førstemann til å ta..." + finne ting vi gjemmer Peker på noe av det vi snakker om Bygge Duplo, både ta fra hverandre og sette sammen Spiser forøvrig ikke med skje, liker å bli vartet opp av mamma mens han kan holde på med noe annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå