Gå til innhold

Kan din ettåring...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klatre opp og ned av sofaen som han selv vil, uten å falle?

Springe rundt i huset som en annen liten turbo..?

Reise seg rett opp midt på gulvet uten noe å holde i?

 

Synes mini her i huset ligger så alvorlig langt fremfor de andre på barsel... Skryter ikke.. Er faltisk litt bekymra for rygg osv... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gjør det samme, ville ikke bekymret meg for det. De er absolutt helt normale. Normalen er som kjent et vidt begrep.

Skrevet

Min gjør det samme. Helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Mente seff langt foran ;)

 

Mini har akkurat fyllt ett år.. Kun npen dager siden. Begynte å gå da han var 10 mnd.

Skrevet

jenta mi er 11 mnder og kan:

 

klatre opp og ned fra sofaen uten å falle.

reiser seg rett opp midt på gulvet uten noe å holde i.

hun krypper rundt som en turbo, men hun tørr ikke så mer en noen skritt.

hun kan og si mamma og pappa.

løfter armene når vi spør hvor stor hun er.

klapper i hendene når vi synger klappe, klappe, søte.

og sikkert mye mer...

 

så tror det er normalt altså. men tidlig ute er ungen din nok..

 

på min barsel gruppe har det altid vert min baby som har gjort ting først:

løftet hode dagen etter hun var født

snude seg fra rygg til mage da hun var 2 mnder

første tann 3 mnder.

satt uten støtte midt på gulvet 5 mnder

og krøp rundt da hun var 6 mnder.

 

Skrevet

jenta her er 14 mnd nå, men hun er også en liten turbo som:

 

*løper rundt i huset (gikk da hun var 9 mnd gammel)

*kommer seg opp i sofa, stuebord, tv-benk og hopper i sofaen med ganske god kontroll (stoler ikke på henne da)

*klatrer opp på kjøkkenbord

*klatrer ut av sprinkelsenga

*Når det gjelder å sitte på huk på gulvet for så å reise seg - det gjorde hun før hun gikk (altså rundt 8-9 mnd)

 

Dessuten er hun liten av vekst, så det ser helt merkelig ut med ei pitte lita tulle som tuster rundt på den måten... (får ofte spørsmålet: har hun begynnt å gå?)

 

Her blir det mye løping på mamma også.. Jeg skulle virkelig ønske hun ikke var så tidlig ute motorisk.. men hva skal man gjøre da? Skulle gjerne bindt henne fast et sted, hehe :)

 

Lykke til med lille aktive krabaten din, han er nok helt normal bare litt tidlig ute ;o)

Skrevet

Jepp, mini gjør alt dette og er 10 mnder.

Ikke vær bekymra for rygg osv, pga så lenge de reiser seg opp selv, går selv osv så er de klar for det, også fysisk sett.

Skrevet

Jepp, mini gjør alt dette og er 10 mnder.

Ikke vær bekymra for rygg osv, pga så lenge de reiser seg opp selv, går selv osv så er de klar for det, også fysisk sett.

Skrevet

Min jente på 11 mnd, krabber ikke, hun aker seg hit og dit på rompa. Hun går på potta. Sier fra når hun skal tisse/avf. Hun sier, mamma, pappa, Hei, hadet, titt tei, pus, mjau, bæ, bæss (bestefar), tisse, og bleie

Klapper i hender når vi synger. Digger musikk (danser/nikker med hodet) når vi setter på musikkkanalen eller radioen.

 

En gutt vi kjenner som er like gammel som henne, løper, klater, reiser seg, og er langt forann henne motorisk. men jeg tenker. Alt til sin tid.

 

Jeg har en meget bestemt frøken, og hun har tatt sitt i sitt eget tempo:)

 

 

 

 

Skrevet

Nei. Vår eldste kunne:

 

* gå med støtte

* reise seg om han holdt fast i noko

* klatre opp i sofaen, men kom seg ikkje ned

 

Lille kunne "ingen ting"

 

* ikkje gå eller stå med støtte

* ikkje sitte

* ikkje krabbe

 

Så lenge guten din har fått utvikla seg i sitt eige tempo og på eigahand trur eg ikkje du skal bekymre deg. Nokon MÅ vere tidlege og nokon MÅ vere seine for at vi skal få eit gjennomsnitt. Ikkje alle begynner å gå ved 14-15 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...