Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Han bruker å komme bort av og til etter han fant ut at gutten min har Super Mario galaxy på Wii. Han forventer at de skal få sitte her å spille når han kommer bort (er liksom derfor han kommer bort) Jeg har latt de spille hver gang, men når jeg har sagt de skal avslutte går han hjem. Ikke snakk om å finne på noe annet. Nå kom han bort igjen, og jeg orker ikke at de skal sitte på stua å spille, så jeg sa de kunne være ute, eller besøke noen andre. De sto i gangen mens gutten min kledde på seg yttertøy, og da hørte jeg denne nabogutten spør min gutt om han fikk ta med seg spillet til andre, eller om han får låne det bort. Fornuftig som gutten min er sa han nei Så hørte jeg nabogutten spør om gutten min skal være her i helga (jeg bor ikke sammen med BF. Vi har 50-50) Altså han var tenkt seg bort hit denne helgen for å spille og... Heldigvis skal gutten min til mormoren sin fra fredag til lørdag. Og jeg skal sørge for at vi er opptatt lørdag og søndag. Jeg gikk ut på gangen for å se hvordan det gikk der ute, og da står søren meg den gutten å ser i skuffene på apotekerdisken jeg har der. Syns denne gutten her er litt frekk jeg. Er det bare meg eller??
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Ja, jeg tenkte jeg skulle skrive det, men det ble glemt Nabogutten går i 4. klasse, og min går i 1.klasse HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Vi har også en slik nabogutt. Kommer bare innom når han får lov til å spille. Nå er mor i hus blitt veldig streng og jeg sier at nå er det slutt på alt spill. Nabogutten måpte. Jeg lar selvsagt sønnen min spille en liten stund på kveldstid - når nabogutten er inne hos seg selv. Om nabogutten din spør om å få låne spillet så kan du jo si at det er et veldig dyrt spill og at dere derfor ikke låner det bort. Klart man skal være snill mot nabogutter - men jeg lar ikke mine barn bli utnyttet. Gjør som meg å si at nå skal det være en periode hos dere uten Wii. Nabogutten vil sikkert spør hvorfor, og da svarer du "jo fordi jeg sier det"! Ferdig med det! Samtidig kan du oppmuntre til å gjøre noe annet. Ta frem brettspill eller biler m.m. Guttungen her får poppe popcorn noen ganger og det er veldig populært i vennegjengen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Gutten er 9 år. Du kan snakke med ham selv. Fortell at dere ikke låner vekk noen spill overhodet. Skal ikke store ripa i før det er ødelagt, og det koster jo en del. Når han kommer over til deg kan du si at det er utetid. En gang i blant kan du tillate spilling. Og hva med å tipse foreldrene om hva han tydelig ønsker seg sterkt? Hvis du er på talefot med de da;)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har liksom ikke turt å si fra jeg da. Har bare latt de få spille, men idag trengte jeg ro. Har en gutt på 5 mnd også, som er i tannperioden, så har sove lite i natt, så han er hos farfaren noen timer mens samboer er på jobb. Så jeg sendte de bare ut. Men skal følge rådene dine, 17.17. Tusen takk! HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 17.18: Ja, nå kom de da og ville inn å spille. Jeg sa at nei, idag blir det ingen spilling. Jeg ba de heller være på rommet til gutten min.. Har faktisk aldri prata med foreldrene til denne gutten før. Hvorfor vet jeg ikke men. Det er først for noen mnd siden denne gutten begynte å komme. Vi har bodd her 1 år. Jeg overhørte de i sommer, da sa han om en annen nabogutt, at de ikke gadd å besøke han, for han fikk kun spille Wii på lørdagene! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå