Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 samboeren min mener han er grei mot meg fordi han henter sønnen VÅR i bhg for at jeg skal få den ekstra tiden til å lese!?!? Samtidig som han sier at han ikke gidder å reise til foreldrene sine i ettermiddag så jeg kan lese i fred, så jeg må bruke den "ekstratiden han gir meg" for å reise ett annet sted å lese. OH MY GOD!!! Sitat : Jeg henter han så ofte jeg kan bare for å være grei mot deg så du kan lese litt ekstra. Jeg blir gal! Det er da vel for pokker like mye hans jobb å hente guttungen i bhg som det er min!!!!! Og siden jeg leverer så skulle det vel bare mangle at han henter iom at det passer ypperlig med jobben hans!! (Og bare så det er sagt, jeg både henter og leverer med glede - men akkurat nå i eksamenstiden så skulle jeg gjerne vært foruten begge deler!!)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Åååå, det er så typisk mannfolk å si sånt... Du har helt rett i det du sier, det er like mye hans jobb... det er sønnen DERES ikke sønnen DIN!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 hehe, mannfolk! her er det samboer som har en eksamen på onsdag. jeg har tatt kortere dager på mitt studie(skriver master), og fikset og ordnet slik at han kan lese mest mulig. så jeg har lillejenta hele tiden. Så sier han meg i dag: jeg er ferdig med eksamen på onsdag, så da tenkte jeg at jeg skal trene og gjøre litt andre ting på onsdag kveld. Da ga jeg han bare et blikk, så skjønte han vel det at det ikke var en god ide;-) Så på onsdag skal vi ha en familiekveld, og torsdagen er min, hehe;-) Men stort sett så er han ikke vanskelig å be. han og jeg deler på det meste. Men må innrømme at han leker mere med lillejenta, mens jeg lager mat og slike ting. Men jeg trives best med det da de leker så bra og jeg er mere en "leke med litt større barn" person;-) så om noen år må han stå for maten, mens jeg og lillejenta perler:p
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Godt å høre Jeg må innrømme at jeg flyr lett i taket nå om dagen med tre eksamner før jul - og hele familien på julemiddag (som jeg forøvrig aldri før har prøvd meg på å lage) julaften. Og huset - vel ikke noe som tilsier jul her Kjæresten gjorde ett helhjerta forsøk med å bidra på julevasken i helga - han vasket listene og inni vinduene, altså ikke vinduene med karmen Han er for all del flink til å ta ansvar altså - jeg hadde bare forventet litt ekstra med tre eksamner på en uke, men det er jo ikke lett å forstå når han tenker at jeg "bare går på skole!" som han sier. Han har "bare" fagbrev og dvs to år på vgs før jobb. Og har dermed ingen erfaring fra "ordentlig skolebenk" og iom at jeg går ett studie med lite/ingen obligatorisk oppmøte så tror han at jeg ikke har noe å gjøre. All forklaring om selvstudie og at pensummengden ikke kan sammenlignes med hvor mye jeg faktisk er på skolen går ikke helt inn I tillegg er jeg litt ekstra stressa siden jeg hadde jobbehelg i helga og dermed ikke fikk lest så mye som jeg ville (naturligvis) og jeg har ei nattevakt natt til torsdag og eksamen på fredag. Lenge leve deltidsjobb og studie 20. desember ringer vi julen inn og satser på ei rolig jul!!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Jeg lurer på en ting, prater ikke folk om forventninger, og lager avtaler før man får barn. Tenker man at alt skal bare bli perfekt?? Jeg er vel kanskje litt kontrollfreek, men jeg og sambo satt oss ned å sa vhva vi forventet av den andre som samboere og foreldre. Min sambo jobber i nordsjøen og da sa jeg at jeg forventet at han tar det meste av husvask og matlaging i ukedagene da jeg jobber full hverdag. Dette sa han seg enig i og dermed ikke noe irritasjon etterpå fra noens front!! Jeg sa også at han er så mye hjemme at jeg forventer 50/50 på ansvar for barna dvs. bleieskift, bading, legging +++ han trener 3kvelder i uka så da tar han kveldsstell de andre dagene i uka, dermed ikke noe krangling om det!!! Regler og avtaler igjennom god kommunikasjon styrker forholdet!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Hehe.. Jo, vi prater sammen - men vi hadde ikke planlagt alle hverdagene før poden kom, nei! Og arbeidet i hjemmet (hus, barn, uteareal og bil) deler vi på. Ikke bestandig 50/50 - men vi deler. Mener du at siden dere planla alt før dere fikk barn så oppstår det aldri andre forventninger, problemer eller andre ting? Godt gjort syns jeg og lurer på oppskriften!! Han som aldri har vært "ordentlig" student kan jo ikke vite hvor mye fred og ro jeg trenger til å lese - og det kunne jo strengt tatt ikke jeg heller før vi fikk barn iom at jeg begynte etter at jeg var blitt gravid! Så noen ting må man jo bare ta som de kommer. Han syns han har tatt mye hensyn, jeg syns han har tatt for lite - men nå vet vi det og kommer til å gjøre det annerledes videre! I vår f.eks trengte jeg mindre tid alene iom at jeg hadde andre og enklere emner. Første semester var vi bare to og da gjorde jeg jo som jeg ville og kjæresten min klatret ikke på meg eller maste på meg slik toåringen vår gjør nå Veien blir til mens man går, å planlegge alt går vel ikke an?!? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå