Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Skrev et innlegg her igår der barnefar krever 50/50 siden barnet blir 3 år etter jul. Han skal også flytte til den byen jeg bor i, bor en halvtime una nå, men har ikke hatt annet enn annenhver helg fordi det er for langt mener han. Hvor sikkert er det at han vil få dette? Jeg vil ikke si ja til det og han vil ta det videre. Jeg sier 40/60 er greit, men ikke mer enn det før barnet er stort nok til å velge selv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Han kan ikke KREVE å få 50/50. Eneste måten han kan få det på er ved å gå til retten, og selv da er det veldig lite sannssynlig at han får det, det gis kun i veldig spesielle tilfeller da det antas at barn under 7 år har best av å ha ETT stabilt hjem. Hvis retten skal idømme 50/50 så krever det bl.a at far og mor samarbeider veldig godt, noe det ikke virker som dere gjør. Slutt å la ham skremme og true deg. Si at du ikke går med på det, og at du vil bestille en time på Familievernkontoret. Tenker de får beina hans ned på jorda rimelig kjapt der.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Takk... Jeg gir han det ikke. Jeg sa til han at han ikke ville ha han noe ekstra med eksen, mens nå med ny kjæreste som synes det er greti med barn vil han ha han enda mer. Og det er veldig fint at han vil ha han, det er ikke det! Men svaret han var "det er sånn det er nå da" Jeg tenker jo da at han ikke tenker så langt fremover. Vi har samarbeidet godt det siste året og derfor blir jeg så frustrert siden dette kommer som en bombe! 40/60 er jo mye mer enn det han har hatt tidligere. Og jeg vet barnet har det bra der, men jeg vil at barnet skal ha ett fast hjem, jeg mener det er best. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå