Gå til innhold

VOND RYGG?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler jeg bare "må" klage litt nå :P

jeg er 23 år og 33 uker på vei og har hatt en del vondt i ryggen de siste dagene..

i dag tidlig når jeg våknet klarte jeg knapt nok å komme meg ut av senga!

jeg bruker 5 minutter for å gå de 10 meterene det er inn til badet! :S

så derfor prøver jeg å knipe igjen så lenge som overhodet mulig før jeg går på do :P

føles ut som om ryggen min holder på å drepe meg! det er så smertefullt at jeg bare vil gråte!! (det gjør jeg forsåvidt også)

i tillegg bor jeg for meg selv og blir alene med barnet. så har liksom ingen som kan hjelpe meg med handling eller noe her i huset!

smertene i ryggen sitter liksom på 3 punkter.. rett over rumpa ca 4 cm til venstre for ryggraden og det andre er til høyre.. og et på høyre side litt lenger opp..

NOEN SOM VET HVA SOM KAN HJELPE???

Please!?! jeg MÅ bli bedre så jeg kan få gjort litt her hjemme.. :'( har heller ikke førerkort så må GÅ dit jeg skal.. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det beste du kan gjøre er å faktisk bevege deg.... og å prøve å slappe av/avspenne. Tenk også litt over hvordan du "bærer" magen. Svaier du ryggen veldig?

En kiropraktor kan antagelig hjelpe deg.

Prøv å ligge med beina opp mot veggen slik at du får "strekt" ut ryggen litt.

Skrevet

Du har nok fått bekkenløsning...

Kom deg til legen FORT å få deg en henvisning til fysioterapeut. Det er gratis for gravide, ved gangproblemer (og det har du jo!).

Dess før, dess bedre !!

Ikke skrev, ikke sitt med bena i kryss, ikke ta lange steg, gå gjerne sidelengs opp/ned trapper, m.a.o. pass på !! :))

Skrevet

Kom deg til kiropraktor. Tror neppe fysio kan gjøre noe med dette, det var ihvertfall min erfaring når jeg hadde ryggproblemer i svangerskapet.

Var til kiropraktorbehandling ca hver fjerde-femte uke etter uke 20 for å vedlikeholde, og ryggen ble heeelt fin. Gruet meg for å føde med en slik rygg men det gikk altså helt fint!

Skrevet

jaja. tenkte jeg skulle komme meg til legen i dag jeg da.. siden det ikke blir noe bedre.. (snarere tvert i mot)

men så hadde jo selvfølgelig legen stengt!

aaauuuuu!!! blir oppgitt nå kjenner jeg..

ikke kan jeg ta ibux heller da :( og paracet funker ikke..

ingen andre som har noen gode råd????

HI

Skrevet

Uff, jeg hadde låsning i korsryggen rett før helgen, og det er fryktelig smertefullt. Jeg vil absolutt anbefale kiropraktor eller osteopat, i kombinasjon men for eksempel slyngetrening hos fysioterapeut. Dette, sammen med svært begrenset aktivitetsnivå er det som holder min bekkenløsning i sjakk.

Akkurat nå er muskulaturen din fryktelig sår, så det eneste du kan gjøre er å ta det ekstra med ro så lenge det står på (da går det fortere over, og du kan gjenoppta vanlige aktiviteter), og for å lindre smerten kan du kjøle området med is/kalde omslag, eller evt bruke en varmepute hvis det føles bedre. Når smerten slipper, bør du få sjekket om du har en låsning. Jeg ble helt smertefri etter kiroparaktor-timen sist.

Skrevet

Glemte å si at når du ikke har så intenst vondt lengre, er det mange fine øvelser du kan gjøre hjemme for å styrke rygg og kjernemuskulatur. 19.07

Skrevet

TUSEN TAKK!!!

jeg skal til jordmor i morgen og i tillegg skal jeg få tak i legen min for å høre hva han sier..

får vel bare holde meg mest mulig i ro til smerten dabber av ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...