Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Det høres jo helt grammatisk ukorrekt ut! Aaargh....!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Enig med deg! Det er vel en sånn fjesbokgreie, på samme måte som at MAGISK er blitt et svært velbrukt ord på de sidene. "MAGISK kveld sammen med jentene"..... "MAGISKE forhold i bakken"..... OSV.....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Hæ? "Det gledes"? det har jeg (heldigvis) ikke hørt. Høres dustete ut, ja - helt enig.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Jepp, fjasboka har skylda! Alle med en halv hjerne legger føringer for dagens skriftspråk. Magisk, fantastisk, gledes og javisst er de uttrykkene som stadig går igjen hos de med en halv hjerne. De med normal hjerne har litt mer oppfinnsomhet...
Tante Blås Squaw Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 I hvilken sammenheng da? *språknerd*
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Er vel bedre å si "det gledes" enn koz og klemz og låvv ju....som mange andre bruker i skriftspråket sitt. Forøvrig kan en vel si "det gledes" på samme måte som "det vaskes" og "det pyntes"? Angående fjesboka: heller statuser som "det gledes" og "magiske skiforhold" enn "er blakk, kan noen låne meg penger", "er så røyksjuk, kan noen komme med røyk til meg" eller klassikeren "barna endelig ute av huset, nå blir det party" og den typen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå