Gå til innhold

Lar dere barna leke skyteleker og slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster på 5 1/2 år har blitt så fæl med det. Alt kan være en "skyter" og hun drar med seg lillebror på 3 år også. De skyter mot fiskene og de skyter dyr og storesøster later som hun skyter oss om hun er sint på oss.

Jeg har lyst å si at det ikke er lov her hos oss, men ser for meg at det blir uuuufattelig slitsomt å følge opp, og lurer litt på om jeg skal se det an litt om det ikke bare forsvinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de får lov hos oss, men nå har jo jeg to gutter på 10 og 7...Det er IKKE lov å peke på noen med lekevåpen...de har noen lekevåpen med sugekopper og de blir inndratt en stund om de prøver seg...

Skrevet

Jeg fikk helt fnatt da Trassballen begynte med det - han er tre år.

Han bygde "skytere" av lego og alskens annet, og syns det var kjempestas, til min store frustrasjon.

Så sa husets herre noe jeg hadde glemt; "han er en GUTT." For gutter er små menn, og menn elsker spenning - skyting er pokker så spennende.

Gutter er så propp fulle av energi, testosteron og aggresjon at det MÅ få utløp et sted. Og det er faktisk bedre at de leker "pang pang" enn at de slåss med andre unger i barnehagen.

Skrevet

Så lenge det ikke tar helt av er det greit. Lekte det jeg også når jeg var liten. Husker jeg fikk lov til å fly rundt med kniv når jeg var i 4-5årsalderen. Det får ikke min 5 åring lov til asså. Men at han leker at pinner er pistol er greit.

Skrevet

Nei, det synes jeg er undøvendig og barn kan få ut energi og "sinne" på andre måter. For noen blir jo dette nettopp en forløsende virklighet. ´En tinge er å "skyte" på gjenstander, men når barn trekker en pistolfinger i ansiktet på noen, er det både uhøflig og urovekkende. Jeg lar ikke arvingen få late som hun kliner til noen midt i trynet eller lar henne lekesparke noen på gøy. Da hadde jeg oppfordret til annen lek.

Skrevet

Vannpistoler synes jeg er helt greit. Vi har også en maskinlekepistol som jeg ikke kan fordra. Den forsvinner nok ut av huset i ett øyeblikk hvor ungene ikke følger med.

Leker de på den måten er det uansett helt uaktuelt å "skyte" på noen.

Skrevet

Eg synest det er grett at barn får leike med leike våpen.så lenge det ser ut som våpen som mann kan gå på jakt med.

Da kan dei gå i skogen og jakte på dyr.det er jo bare gammel tradisjon å gå på jakt for å skaffe mat til familien.

men eg liker ikkje sånne ekle våpen leiker som kniver og andre blodige våpen.liker heller ikkje at dei sikter på folk.

så visst dei er veldig inntersrt i våpen,så send dei på elg eller løve jakt i hagen...det er knall kjekt ;)

Skrevet

Ja de får lov. Har to gutter på 6 og 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...