Gå til innhold

Noen som har sjekket/operert bihulene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sjekket bihulene da jeg var rundt 14 år og husker fortsatt den forferdelige følelsen når det ble puttet stenger langt oppi nesen og jeg trodde hjernen skulle komme ut.. Fikk konstatert kronisk bihulebetennelse.

Skal inn til øre-nese-hals igjen i morgen da bihulene er helt tette. Det er tatt CT. Jeg regner med at det blir ny undersøkelse med noe tredd laaaangt oppe i nesen igjen. Gruer meg som et lite barn. Og hvis jeg skal operere for å åpne. Hvordan er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du mener med at bihulene er tette. Men jeg er operert for dette og i den sammenheng var det det at jeg hadde fortetninger inn til bihulene. Dette gjorde at bihulene ofte ble betente og at jeg til slutt mer eller mindre hadde kronisk bihulebetennelse.

På operasjoensdagen fikk jeg "happy-piller", og jeg ble operert i våken tilstand. Legen skrapte da bort muslinger og ellers fortetninger i inngangen til bihuler ved kinn og panne.

Er det noe sånt du skal?

Skrevet

Forresten, siden det er tatt CT, skjønner jeg ikke hvorfor legen skal putte noe langt oppi nesa;)

Skrevet

Ja har operert bihulene for 1,5 mnd siden. Helt fantastisk! Utrolig deilig å slippe konstant hodepine og tretthet.

Undersøkelsen med skop hos ønh er litt ubehagelig, men ikke så veldig ille. Hadde også ct, men måtte undersøkes likevel. De vil se hvordan slimhinnene ser ut tror jeg.

Etter operasjonen var det ikke så veldig ille. Blødde endel fra nesen i starten. Men la is på panna om kvelden så da stoppet blødningen nesten med en gang. Angret da på at jeg ikke hadde gjort det tidligere... Ellers kjentes det som forkjølelse med halsbetennelse og tett nese noen dager. Ibux fungerte bra mot halsen og nesen ble betraktelig bedre etter to dager da tampongene ble fjernet:)

Vil anbefale operasjon på det sterkeste!

Skrevet

Jeg hadde forresten narkose under operasjonen som tok en times tid.

Skrevet

Vet egentlig ikke hva jeg skal. Jeg gjorde det for mange år siden og har nåen kollega som har noen detaljer som ikke virker fristende. Han fikk store tamponger oppi nesa etter operasjonen som skulle være der i flere dager. Var visst veldig smertefult å ta ut igjen.

CT er tatt denne gangen så jeg håper jo at jeg slipper noen smertefull undersøkelse oppi nesa men min kollega mente at det alltid ble gjort.

Harfått pvist forretninger ja. Men særlig i en av de som er umulig å tømme/åpne i følge fastlegen.

Skrevet

Fortetninger kanskje, ikke foretninger ;-) Skriver med iPhonen med syk gutt på fanget, så beklager skrivefeilene og korte setninger.

Skrevet

Og tusen takk for svar!! :-) Godt å høre at dere ikke har traumatiske opplevelser. Jeg er mye syk ellers og takler smerte godt ( jeg har bechterew og hjertefeil) men av en eller annen grunn har jeg helt angst for denne undersøkelsen da jeg husker hvor ubehagelig jeg syns det var da jeg var 14. Jeg har vært igjennom en 4 timers operasjon i hjertet hvor jeg var våken, men jeg ligger søvnløs før en øre-nese-hals time.. :-/

Skrevet

Og tusen takk for svar!! :-) Godt å høre at dere ikke har traumatiske opplevelser. Jeg er mye syk ellers og takler smerte godt ( jeg har bechterew og hjertefeil) men av en eller annen grunn har jeg helt angst for denne undersøkelsen da jeg husker hvor ubehagelig jeg syns det var da jeg var 14. Jeg har vært igjennom en 4 timers operasjon i hjertet hvor jeg var våken, men jeg ligger søvnløs før en øre-nese-hals time.. :-/

Skrevet

Jeg måtte ha i sånne tamponger rett etter operasjonen, men man får likegyldighetspiller og smertestillende, så jeg var ikke plaget av noe som helst;)

Det gjør litt vondt en stundt etterpå, men det er mer ubehagelig enn vondt.

Etter operasjonen får jeg ikke lenger bihulebetennelse, samme hvor forkjølet jeg er, og det er helt HERLIG:D

Skrevet

Takk for svar.. Da skal jeg prøve å senke skuldrene og tenke positivt på morgendagens time.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...