Gå til innhold

Tårnåsen - bra sted å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte fra Oslo og har kikket litt i Oppegård. Noen som bor på Tårnåsen? Er det et fint sted å bo? Barnevennlig? Vi vil da bli pendlere til Oslo. Det er vel en overkommelig avstand med toget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som bodde der. De har nå flyttet til Kolbotn, men de stortrivdes på Tårnåsen/Trollåsen og det er både barnevennlig og et fint sted å bo med tanke på pendling til Oslo. Du kan velge både buss og/eller tog :-)

Skrevet

Tårnåsen og Trollåsen er to helt forskjellige deler av kommunen;-)

Jeg har vokst opp på Kolbotn og har hatt en veldig fin oppvekst der.

Toget går raskest til Oslo, men det kommer an på hvor på Tårnåsen dere evt blir boende om det er fornuftig eller ikke likevel, for det kan være langt til togstasjonen. Den nærmeste blir Kolbotn stasjon. Som de fleste har fått med seg er det en del trøbbel med togene i perioder, men fordelen fra Kolbotn er at det går mange tog i rushtiden, så hvis alle tog er forsinket, så går det alltids et tog, selvom det kanskje ikke er det du egentlig hadde tenkt å ta. Jeg tror nok de fleste som bor på Tårnåsen også pendler til Oslo, så det er nok helt greit å gjøre det også, mulig det også går noen ekspressbusser el i rushtiden. Jeg ville sjekket ut trafikanten.no og sett hva du kan forvente, selvom det endrer seg jo hele tiden.

Skrevet

Et flott sted å bo med barn så vidt jeg kan se (bor ikke der selv, men i nærheten).

Det er nærhet til marka, barnehage, barneskole, lite butikksenter osv.

Tror de fleste tar bussen til byn når de bor der, men det er jo ikke langt til toget heller - det spørs på hvor på tårnåsen.

Skrevet

Når vi begynner å kikke blir avstand til togstasjon et av de viktige kriteriene! Heller gangavstand enn badekar, for å si det sånn:) Og at det går flere tog fra Kolbotn stasjon, enn feks fra Myrvoll er også en grunn til at vi kikker her.

Hva med barnehage, skole osv? Noen som kjenner til om dette er bra i området?

HI.

Skrevet

Tårnåsen skole kommer til å bli helt ny, for den brant i fjor og må bygges helt opp igjen. Hvis du har skolebarn nå, så tror jeg at det fortsatt er mange dårlige midlertidige løsninger på hvor de holder til, men er ikke helt sikker. Snakket med en som jobber på Tårnåsen skole om det sist i sommer og da var det ingen bedre løsninger i forhold til midlertidige lokaler som var klare, men det er klart det kan ha skjedd noe siden da.

Oppegård kommune har vært blant de beste kommunene i forhold til barnehagedekning lenge og selvom jeg ikke er så oppdatert der nå, så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at de må ha klart å få 100% dekning der nå. De jeg kjenner som har barn i barnehage i kommunen, bor på Kolbotn, så jeg vet ikke noe om barnehagene på Tårnåsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...