Gå til innhold

Vonde og regelmessige kynnere allerede i uke 33, andregangs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både i går kveld og kvelden før hadde jeg sterke, skikkelig vonde tak i ryggen i forbindelse med kynnere. De kom med jevne mellomrom, og det har holdt på et par timer hver kveld. Går ikke over når jeg setter meg opp. Er andregangs, og lurer derfor på om dette er mer vanlig da..? Det sies jo at kynnere er vondere og kraftigere andre ganga, men syntes kanskje dette var litt heftig og litt tidlig allerede i uke 33. Minner meg egentlig om maseriene jeg lå med hver kveld uka før jeg fikk lillegutt. Kjipt hvis dette her skal fortsette i syv uker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er i uke 32+2 og hadde det sånn forrige uke, uten at det har skjedd noe mer. Men tar det seg opp så er det jo greit å ta en sjekk. Jeg er veldig rolig til disse kynnerene nå, siden jeg har slitt med dem siden uke 20.

Skrevet

Hei.

Jeg er 32+3 og har slitt med virkelig vonde kynnere/maserier siden natt til torsdag. De er ikke regelmessige, er 1 minutt - 5 minutter - og ti minutter mellom, men har altså holdt på i over 4 døgn nå. Lengste pausen har vært på et par timer. Så kan si det har vært en slitsom helg med nesten ingen søvn. Var inne på sjekk på føden før helgen, men heldigvis ikke åpning. Vært hos jordmor i dag, og heller ikke åpning nå. Så får håpe det ikke skjer noe enda, da! Men det er veldig slitsomt å gå rundt med så vondt, trodde ikke kynnere skulle være så ille altså!! Men siden jeg har fått sjekket det et par ganger nå så føler jeg meg tryggere. Håper ikke det skal vare sånn helt frem til termin, da kommer det til å bli laaaange uker med disse smertene.

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere i alle fall fra uke 27 men noe før også. Til tider har de vært ganske regelmessige, så ofte som hvert 4 minutt i flere timer. Ikke direkte vonde men ganske slitsomt blir det jo i lengden. Jeg har blitt fullt sykmeldt en stund og nå 50% sykmeldt på grunn av dette, og jeg merker det hjelper å ta det med ro. Gå tur eller ha sex er i alle fall ikke noe gunstig. Tar du det roligere, og hjelper det? Leser at kynnere ikke skal være vonde eller regelmssige, men det hender jo for mange at de er nettopp det.

Selv om livmorhalsen ikke påvirkes og det ikke er farlig slik sett, så blir vi jo veldig slitne at dette og det er ikke særlig gunstig.

Jeg hadde noen slike episoder i første svangerskap også, men husker det var noe bedre på slutten faktisk. Så det kan endre seg..

Skrevet

Takk for svar. Flere som sliter med det samme altså, ja.. Har jo også lest det med at kynnere ikke skal være vonde eller regelmessige, ja, så da blir jo en litt stressa når de er nettopp det.. Skal til sjekk på sykehus på torsdag pga andre ting, så kan kanskje vente med å få sjekka det opp til da, om det ikke blir noe verre. Er allerede 100 % sykemeldt pga bekkenløsning, så jeg gjør egentlig ikke annet enn å ta det med ro og ligge på sofaen, så tror ikke det kan være stress som provoserer frem dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...