Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Min form er strålende. I uke 22 og ingen store plager. Halsbrannen ligger og svir litt av og til, men ikke på langt nær så ille som med nr 2. Litt vanskeligere å sove godt-godt om natta, men heller ikke plagsomt (enda!). Hvordan er det med dere andre på 2. trimester?
flypapir Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Tja... Har 102 dager til termin og formen er synkende. Var i veldig god form, men den forsvant dessverre... Nå er bekkenløsningen her for fullt samt at kynnerne kommer relativt hyppig *klageklage* Men, sålenge ungene jeg har sover godt om natta så gjør også jeg det! Nydelig! Minstemann våkner i 6 tiden, men det er vi i grunn vant til. Like greit å være vant til å måtte oppp tidlig/på natt før babyen kommer.. Ellers er jeg sykemeldt fra jobben av ulike årsaker, men må jobbe en del med skole da jeg skal levere en oppgave på onsdag. Men SÅ er det altså tid for juleferie
blå og rosa+lillebror Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Har 90 dager igjen er sykemeldt frem til permisjon pga lavt blodtrykk og blodtrykksfall, men bortsett fra det er formen ganske så fin bedre enn mitt forrige svangerskap
Melkekartong Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Du går nå i 22. svangerskapsuke og har 133 dager (19 uker) til termin mandag 25. april 2011. Formen er helt grei, men kjenner godt jeg er sliten etter 8 timer løpende rundt på jobb. Da verker det ganske kraftig i rygg og ben, og jeg blir som regel liggende rett ut på sofaen resten av dagen. Synd, men slik er det bare.. Har heldigvis en herlig samboer som både bringer og henter sønnen vår i barnehagen, og tar seg av ham på ettermiddag/kveld. Jordmor anbefalte meg å sykemelde meg noen prosent, men jeg har ikke lyst, men har innsett at jeg må vel det etterhvert om det skal fortsette slik. Får prøve å holde ut julerushet i første omgang Jobber i butikk.
fox`y Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Lenge igjen ennå 144 dager. formen er både og egentlig, sliter me lavt blodtrykk og blodtrykksfall + nå den siste uka ganske vonde kynnere og bekkenvondt. er delvis sykmeldt,men håper d retter seg. sover dårlig men d har jeg altid gjort hehe.. sliter me konstant dårlig samvittighet for jobben, å jeg klarer ikke stresse ned. men sånn er d no bare. så lenge lillebabyen har d fint og jeg har litt overskudd til mine 2 gutter så skal jeg ikke klage.
Håpefull77 Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har 130 dager igjen:) Formen er også strålende. (Endelig). Ingen plager, vekta mi øker jevnt og trutt, det hører jo med. Jenta vår (sier det, selv om jordmor ikke var helt sikker) sparker som bare det og det er deilig!
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 134 dager til termin og er i super form. Plages kun med svangerskapskløe om kvelden/natta, og litt restless legs innimellom...Enda..
Nr. 5? Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 103 dager igjen litt sliten og endel halsbrann, men ellers i fin form. Får veldig god behandlig for bekkenløsning så jeg jobber fortsatt.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 har også 132 dager igjen:-) formen e ganske bra, litt halsbrann å smerter i bekkenet hvis jeg gjør for mye..... men ingen ting i forhold hvordan jeg hadde det med første:-) nyter det å håper det vare å at eg slippe å bli sykemeldt! har en aktiv liten gutt i magen:-)
FrøkenF Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Er i uke 24, og er i helt strålende form! Har faktisk masse overskudd og ingen plager:) Jeg er har veldig liten mage ennå da, og har ikke lagt på meg noe særlig, så det kan jo være en årsak. Kan vel blir verre når jeg blir tyngre, men frem til da trener jeg bra og jobber hundre prosent! Mitt første svangerskap dette, og frem til nå har opplevelsen vært utelukkende positiv!
gulda Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Hmm.. 163 dager igjen, eller noe sånn. Husker ikke helt, men er 17 uker i dag. Det er sååå deilig at ukene får fortere her på 2.tri! Formen er, tja.. Alltid noe å klage på der ;o) Men tross det så kjenner jeg meg bare så lykkelig over at alt fortsatt er bra med den lille i magen! Hatt sånne magesmerter i det siste, og legen sjekket ikke en ting når jeg var der. Så var kjapt innom jordmor for å bare høre hjertelyden i dag (har en avtale om det blir jeg blir nervøs pga blablabla..). Og det var såååå deilig! Den var frisk og fin, så kjenner meg veldig heldig ) Så nå gleder jeg meg til ordinær ul om 8 dager, en fortsatt deilig førjulstid, og noen skikkelig koselige juledager! )
Tøvsjura Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Har 126 dager igjen til termin og formen er vel helt OK, den Eneste plagsomme jeg kommer på er vel at jeg ikke får sove sammenhengende fordi jeg FORTSATT må opp på do x antall ganger ila natten for vannlating. Herlig! Men hva gjør man ikke for den lille, er vel bare å forberede seg til nattevåk
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Hei kjære Jeg har 135 dager igjen nå, og begynner virkelig å glede meg! Er sykmeldt 100% frem til fødselen, pga. dette med stoffskiftet, BT, bekkenet osv. Men er heller hjemmeværende frem til fødselen, enn å risikere babyens liv og helse. Sover dårligere pga. bekkenet og dette med den forstørrede nyren på høyre side, men da sover jeg som regel en dupp om dagene Enorm matlyst, og en stooor kulemage Lagt på meg ca. 4 kg frem til nå. Elsker å være gravid! <3 Klem fra
Carina har to små gull Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 130 dager igjen IDagf skal jeg ikke snakke om formen min for den er helt ræva. Hatt ei had og lang arbeidshelg og jeg er møkke sliten og har vondt for å gå. Ellers pleier formen å være helt strålende.
Tingeling30 Skrevet 13. desember 2010 #15 Skrevet 13. desember 2010 140 dager igjen her... Formen er så som så.. blir fort sliten å e konstant trøtt... Hadde håpet at dette skulle bli bedre etter uke 12 men har nu ennu ikke blitt bedre... har bare gått opp 1 1/2 kg . Magen har begynt å vises med klær på.. Trur egentlig ikke jeg helt skjønner at det er et lite gull i magen... <3 <3 <3 LYKKE <3 <3 <3 Jobber ennu.. men jobber natt så jeg får se hvor lenge jeg klarer å jobbe natt... Tingeling 30
JenteOgGutterMamma! Skrevet 13. desember 2010 #16 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har 133 dager igjen til termin 25 april! :-) Synes tida går veldig fort selv om jeg går 100% sykemeldt! Formen er litt opp og ned, har vært veeldig trett denne gangen, og blir fremdeles kvalm når jeg blir sliten, men kan så absolutt ikke klage! :-) Det som er litt problematisk denne gangen er at morkaken ligger slik til at jeg hverken får løfte eller bære noe og må ellers være forsiktig for ellers så kan det komme blødninger.... og hvis den ikke drar seg opp på neste UL i uke 28 - 32 så blir det keisersnitt!
hmmm? Skrevet 13. desember 2010 #17 Skrevet 13. desember 2010 Suddle meg!! Jeg har jo bare 99 dager igjen... Formen er helt super, jeg er bare litt større enn normalt og har en mage som beveger på seg til tider. Jeg går fulltid på studiene fremdeles og skal gjøre det frem til termin forhåpentligvis :-) Så jeg setter stor pris på å være i såpass god form som jeg er.. Det vare egentlig forventet i.o.m at jeg var i knallform forrige gang jeg gikk gravid også. Er midt inne i eksamensperioden nå, så fokus har vært på alt annet enn baby og graviditet. Det er veldig greit å ikke tenke på at jeg er gravid hele tiden, men gud som jeg gleder meg til å få litt julestemning inn i kroppen den 22 desember.. Da er jeg endelig ferdig med mine 5 eksamener DET blir fint det...
TiNi88 Skrevet 13. desember 2010 #18 Skrevet 13. desember 2010 I dag har jeg 126 dager til termin Formen er grei. Påbegynnende bekkenløsning og litt andre "ondter" som gjør det vanskeligere å sove om natten. Har halsbrann og lett hodepine enkelte dager, men ingenting å klage på Jeg har gått opp over ti kilo, så er vel ikke overrasket over at bekkenløsninga setter inn nå..
Darthe Skrevet 13. desember 2010 #19 Skrevet 13. desember 2010 Heldige dere, jeg har nettopp kommet til 2.tri, og har enda 196 dager igjen. Formen i forhold til svangerskapet er ganske bra. Jeg har hatt en kraftig og litt småblødninger i 1.tri, men har vært på 2 UL og alt er fint med "minimum" Ellers har jeg vært 100% sjukemeldt i snart 3 uker pga prolaps og store ryggsmerter. Dette er på bedringens vei nå, takket være kiropraktor, og håper å være tilbake i jobb igjen etter juleferien. (Jobber som lærer og har ferie etter denne uka) Skal til jordmor på første kontroll i morgen. (Har vært til lege en gang) Håper hun finner hjerteyd, det hadde vært så koselig å fått høre Har såvidt begynt å kjenne litt til halsbrann allerede... Det liker jeg IKKE!
snupp86♥ Skrevet 13. desember 2010 #20 Skrevet 13. desember 2010 heihei:) 88 dager igjen og bare to dager igjen her inne på 2.tri... da flytter jeg ett hakk videre... formen min er egentlig helt bra, jobber 100% i bhg på småbarnsavd, så har en hektisk hverdag + storebror på 3 og ett halvt som krever sitt.. men har alltid ork, så legger jeg meg heller ned på sofaen når storebror har sovnet... har litt vondt i ryggen (men kan ikke klage, for det er noen som har det verre enn meg) og sliter litt med halsbrann....
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 13. desember 2010 #21 Skrevet 13. desember 2010 Du går nå i 23. svangerskapsuke og har 128 dager (18 uker) til termin onsdag 20. april 2010! Formen er egentlig fin. Jobber fortsatt 100 % som førskolelærer på småbarnsavdeling. De første månedene var verst. Har litt små bekken plager, og noe kynnere når det går litt fort. Men jeg kan jo ikke klage. Håper jeg får blitt lengst mulig i jobb, for sist ble jeg tidligere sykmeldt pga manglende tilrettelegging og ubehag i forbindelse med ødem og åreknuter i sommervarmen...Det svangerskapet kjentes veeldig langt ut! Men nå er det jo en helt annen årstid, og et annet kjønn i magen!
Lullunutu Skrevet 13. desember 2010 #22 Skrevet 13. desember 2010 100 dager igjen til terminen :-) Er 100% sykemldt pga bekkenløsning, har en slitsom jobb som er veldig fysisk, så det har tatt på.. Har fått halsbrann, og er mye sliten og trett enda, men sover når jeg ønsker :-) Nå koser jeg meg hjemme, har en 2 åring som krever sitt og føler tiden har gått fort til nå :-) Regner med det kommer til å gå endel saktere etter jul..
Simbasa Skrevet 13. desember 2010 #23 Skrevet 13. desember 2010 Jeg er i uke 22 og har 131 dager igjen til termin. Formen er til å leve med, men gleder meg stort til svangerskapet er over. Er fremdeles kvalm/uggen hver dag - kaster opp hver morgen. Er sykemeldt fram til kl. 10.00 pga. det. Regner med at kvalmen vil fortsette slik fram til babyen er ute. Det gjorde det i hvert fall sist.
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 14. desember 2010 #24 Skrevet 14. desember 2010 Har 102 dager igjen, og er straks 26 uker på vei formen er ganske fin, men er litt plaget med lavt blodtrykk, svimmelhet og slapphet. Ble sykemeldt i dag pga det :/
sisten Skrevet 15. desember 2010 #25 Skrevet 15. desember 2010 Hei, hei.... Jeg har 122 dagen igjen til termin. Er i fin form for det meste, men sliter med svimmelhet og småkvalm enda. Kjenner jeg gleder meg veldig til lille gutten kommer. Har 2 jenter fra før Men 2 trimester er jo den fineste tiden da synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå