Gå til innhold

Jeg er alenemamma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står opp med dem alene, smører mat til dem alene, steller dem alene, rydder opp etter frokosten alene, kjører dem i bhg hver dag, henter dem hver dag, lager middag alene, rydder etter middagen alene, bare jeg som vasker klær, bare jeg som støvsuger, bare jeg som skifter på sengene, bare jeg som måker snø, bare jeg som dusjer ungene, bare jeg knipser bilder, bare jeg som lager album, bare jeg som drar på tilstelninger, bare jeg som gjør alt.

ALT gjør jeg alene...derfor er jeg alenemamma, jeg har ingen partner, jeg har ingen som kanskje rydder av bordet EN gang iløpet av uken. Eller som passer ungene EN kveld så jeg får trene. Osv.. Dere som kaller dere alenemødre fordi mannen er på jobb i helgene skjønner vel at dere ikke er alene. Den dagen du søker din mann opp på gulesider og dere ikke deler adresse lengre...ja...da kan du være så heldig å kalle deg alenemamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er singelmamma jeg;)

Alenemamma høres så stusslig ut og strengt tatt så er jeg ikke alene selv om jeg ikke har noen partner

Skrevet

Hipp hipp hurra for deg!

Hvor er faren til barna dine da?

Skrevet

Jeg gjør alt det du skriver, men jeg har ikke fri annenhver torsdag til søndag hvor jeg kan gjøre akkurat det bare JEG har lyst til. Hva gjør det meg til pr definisjon? Og please ikke bruk ord som dumma

Skrevet

jeg kalte meg alenemor til sønnen min var 18 mnd. før han ble 18 mnd var jeg eneste som tok meg av han.

etter han avr 18 mnd kom barnefar på banen og hadde barnet 1 dag i uken + fredag til søndag. så selvom jeg er singel kan jeg ikke si at jeg er alene om barnet, fordi nå stiller faren opp.

Skrevet

Jeg har også barnet alene 24/7, 365 dager i året så du kan godt være "singelmamma" sammen med meg;)

00:47

Skrevet

Pappaen bor en time unna, og han har dem annenhver helg fra fredagskveld til søndagsettermiddag. Hvis du har en mann som ikke stiller opp med en drit så bør du kanskje revurdere forholdet....

Skrevet

Og hvis du synes det er så veldig synd på deg så burde du kanskje overlate hovedomsorgen til xmannen?

Hersketeknikker fungerer svært dårlig på meg dessverre.

Hvis han har dem annenhver helg har du faktisk mere fritid en hun som hadde barna alene 18 dager i strekk for så at mannen kom hjem 2 dager. Hun har dog ikke "lov" til å kalle seg alenemor fordi han bidrar med inntekt. Det er vel kjernen i denne debatten.

Skrevet

kjernen er vel om man er singel/alene og er mor,

eller er i forhold og er mor

Skrevet

Nettopp, 0049, der er det flere som er. Interessant hva alenemorgeriljaen har å si.

Skrevet

hvis man er i et forhold og er mor, men den man er i et forhold med ikke er far.... så er man fortsatt godkjent alenemor. Sivilstatus på papiret er ikke fasiten.

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg, HI, bortsett fra at mannen min kommer hjemom innimellom å dropper av 3 lass med skittentøy og legger seg for å sove, for så å reise igjen 2 dager etter. Så da har jeg en ekstra person å ta vare på, mate, rydde etter osv (nå er dette bare for en periode over 3 år igjen, men alikevel) Så hva er poenget ditt? Jeg gjør akkurat det samme som deg, og da har jeg ikke lov å si at jeg føler meg som en alenemor når jeg er alene? Barnslig å ha enerett på ordet...sånn 3.klasse greier egentlig. MITT ORD, MINE BETYDNINGER! Blædiblædibæ!

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg, HI. Helt alene. Skal jeg gjøre noe utenom huset på kveldstid, så må jeg faktisk betale barnevakt! Jeg har en som kommer hjem kl. 23 hver kveld, og som forlater huset kl. 05.00 hver morgen etter en lur på sofaen. Han må jeg rydde etter om morgenen. Hver tredje helg jobber jeg, og da er det mamma som passer ungene mine.

Mannen min deler adresse med meg og på papiret er vi gift, men i praksis er vi ikke sammen. Hvorfor skal ikke jeg kunne kalle meg alenemamma?

Skrevet

09:44

Du er IKKE alenemor,som du sier selv så er dere gift og bor sammen.At han faktisk ikke er tilstede er jo en helt annen sak..

Skrevet

Jeg kan fint si at jeg føler meg som alenemor. ALENEMOR, les ordet. Jeg er alene med barna mine hele tiden....ergo er jeg alenemor. Men jeg skriver ikke opp i statusen at jeg er alenemor, eller sier til folk jeg ikke kjenner at jeg er alenemor. Men jeg kjenner meg som en alenemor, og føler ikke at det skal være noe problem at jeg bruker det ordet for å uttrykke hva jeg mener.

Skrevet

Kjære annie 00:49

Mener du at alle alenemødre har fri annenhver torsdag til søndag?

I en ideel verden ja, men dersom far til barna ikke ønsker det kan faktisk ingen presse ham til å ha samvær i det hele tatt. Det er opp til ham selv. Dessverre er det mange fedre som ikke ønsker noen kontakt med barnet sitt, veldig trist, men sant i mange tilfeller.

Far til mitt barn vil heldigvis ha samvær med barnet, men bare kl 10-18 annenhver lørdag. (Han avlyser av og til på kort varsel, men jeg nyter de lørdagene han faktisk stiller opp)

Forøvrig kjenner jeg 4 alenemødre der far ikke ønsker noen kontakt- de står virkelig alene, langt i fra din oppfatning av alenemødre.

Skrevet

Du er IKKE alenemor. Du føler deg kanskje veldig alene om omsorgen, men du er på ingen måte alenemor, sånn hvis vi vil bruke språket korrekt.

Skrevet

Jeg er nå 110% alenemor. Jeg har ingen BF som stiller om. Han ville ikke noe med barnet sitt å gjøre. Hvis ikke det går under katogorien alenemor, så vet nå ikke jeg. Jeg GJØR ALT alene sånn, som HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...