Gå til innhold

overvekt og gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ganske overvektig... er gravid i uke 25, ikke gått opp en kg enda... men i dag sa min ste mor at jeg hadde jo så mye fra før... så jeg trengte ikke gå opp noe...

Er det sånn av vi overvektige ikke trenger å legge på oss noe i det heletatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om hva stemor sa.

Du skal leve som normalt du;)

Selv om noen er så uheldige og spyr i 9 mnd og går ned i vekt, kommer det ut et barn. Men det betyr likevel ikke at du skal slanke deg.

Skrevet

Iblant blir det sånn :o) Jeg gikk opp nesten 4 kilo da jeg var gravid med andremann, og ingenting da jeg skulle ha den tredje.

Jeg veide 107 kg da jeg ble gravid for tredje gang, så det er like greit at jeg ikke gikk opp ;o)

Skrevet

Litt vil man selvsagt legge på seg ettersom babyen vokser, men man trenger ikke "spise for 2" og gå opp mye i egenvekt.

Jeg var også ganske overvektig da jeg ble gravid og la på meg 8kilo totalt i svangerskapet. Jeg slanket meg ikke, men ble med ett veldig bevisst på hva jeg puttet i meg, gikk turer hver dag og drakk mye vann.

Skrevet

Ja. Er man overvektig nok kan man fint gå ned i vekt i løpet av svangerskapet uten at det er negativt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg startet på 108 da jeg ble gravid. Gikk ikke opp noe i løpet av hele graviditeten. Dagen etter fødsel var vekten 100 kg. 2 uker etter fødsel var den 90 ;D

Skrevet

Det er jo helt greit å tære på reservene når man har noen reserver å tære på. Det er så vidt meg bekjent ikke farlig, men ikke anbefalt.

Hva hun sier kan du bare blåse i!

Skrevet

Jeg er selv overvektig og har barn fra tidligere I alle mine 3 svangerskap har jeg gått opp max 10 kg. og de forsvant nesten like fort som de kom. Men med min siste fikk jeg litt sjokk. Var 8 uker på vei og hadde allerede da gått opp 10kg. Men heldigvis gikk jeg ned 3,5 kg under svangerskapet som igjen kom tilbake gradvis fram til fødsel. Jeg tror ikke du skal bekymre deg så lenge du spiser rett og får den neringen du trenger. Svigerinnen min er også overvektig, men hun la på seg 30 kg med alle barna. Hun har i dag 4.stk og ikke alle kiloene gikk av før hun rakk å bli gravid igjen. Ønsker deg lykke til vidre i svangerskapet.

Skrevet

Jeg veide 12 kg mindre da jeg var høygravid enn da jeg ble gravid. Stort og flott barn likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...